EST. 2002

SBK Valencia teszt, 2. nap: Muggeridge mindent visz…

Els? nap

A WSBK-sok nem sokat tötyögnek, mióta beindult a móka, talán a múlt heti volt az els? szabad hétvége a cirkusz tagjainak. S most már újra a nyeregben, ezúttal valenciában élesítik a fegyvert április 6-ra. Ez lesz a harmadik versenyhétvége (ami a jelenlegi teszthelyszínen zajlik majd), mely után megkaphatják a ducatis csapatok az els? kompenzáló csomagot: 3 kiló pluszt az 1098-ra. A dolog bekövetkezése egyébként elég sanszos, ha az összesített tabella konkrét pontjai már homályosodnak is, a mostani id?eredményekb?l kristálytisztán kit?nik: lehet egy Ducatival is pályacsúcsozni, meg elverni mindenki mást. Legalábbis Xaus tisztán érti a mikénteket.

A Xerox Team mindkét motorosa és a Sterilgarda Kalóza rehabilitációs szabadságukat töltik. Míg Baylisst kezében nyolc öltés, de sokkal inkább a mély seb vágta el a tesztelési lehet?ségt?l, addig Fabrizio felöklelt lába miatt nyújtotta be az orvosi igazolást… hogy Biaggi törött csuklójáról már ne is beszéljünk. A kollégamentességet kihasználva Xaus vitézkedett az els? napon. 1:34,265-ös ideje b?ségesen elég volt arra, hogy új pályacsúcsot editáljon a jegyz?könyvbe; a holnapi napból köszöni de nem kér, csomagolás és iszkiri haza. Annak már kisebb a jelent?sége, hogy amolyan mellékesen tönkre vert mindenkit – a többiek egyel?re nem pattintották felnire a szuperszoftokat, így a kvalifikációs körök versenyszimulációs id?khöz való hasonlítása igen egyoldalú dolog lenne. Lesz itt kulcscsonttörésb?l összerakott Kagayama, meg nagyon küzdeni tudó Neukirchner, akik nem akarnak Ducati házibajnokságot a valenciai arénában: sokkal inkább mennének ölre test-test elleni motorharcban a huszonöt egységért.

Az imént említettek foglalják el a virtuális dobogó alsóbb fokait, míg negyedik a Honda t?zpengéjének ?rlángját legyezget? Checa. Tán kezd megérni a Kawasaki is, Laconi már egy hatodik helyet is meg tudott csípni a megnyirbált mez?nyben – mert ugye se Yamaha, a ducatis sztárok közül is csak egy legény húzta a gázt-, de Tamada is hasonlóra képes. Futóm?duruzsolás pipa? A török sztártól holnapra jobbat várunk, a bemutatkozó versenyek utáni megvillanásokból holnap is ell?hetne egyet Sofuoglu.

SBK Valencia teszt, els? nap

1 R. Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1′34.265
2 M. Neukirchner GER Team Alstare Suzuki Suzuki GSX-R1000 1′35.313
3 Y. Kagayama JPN Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 1′35.368
4 C. Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1′35.395
5 R. Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1′35.797
6 R. Laconi FRA Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1′35.910
7 F. Nieto ESP Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 1′35.993
8 L. Lanzi ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08 1′36.018
9 M.Tamada JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1′36.047
10 R. Rolfo ITA Hannspree Honda Althea Honda CBR1000RR 1′36.182
11 K. Muggeridge AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 1′36.211
12 S. Nakatomi JPN YZF Yamaha Yamaha YZF-R1 1′36.600
13 A. Badovini ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1′36.807
14 K. Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. Honda CBR1000RR 1′37.123
15 R. Holland AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 1′38.534
16 L. Napoleone FRA Grillini PBR Team Yamaha YZF-R1 1′38.765

Második nap

A képerny?n eddig nem igen találkozhattunk vele, idei legjobbja egy tizedik hely az ausztrál víkend els? versenyér?l. Karl Muggeridge ?, a DF Racing színeib?l. Nem semmi, hogy a srác az összes jelenlév? gyári pilótát el?zi a tabellán CBR-e nyergében, ráadásul nem is akárhogy: igaz, csak egy századdal, de kiütötte Xaus tegnapi idejét a rekord pozícióból, új pályacsúcs… mi lesz itt április hatodikán? Amikor itt lesz az összes gyári alakulat, Yamaha is, meg Ducati is, hiszen utóbbiakkal még akkor is számolni kell, ha per pillanat látványosan panaszkönnyeket szórnak a média felé. Bár Xaus örül a tegnapnak, de az április elejével kapcsolatban szkeptikus, egészen konkrétan az egyenesekben elszenvedett sebességhiányuk zavarja a sornégyesekkel szemben. Szomorú lehet ez, de a körid?ket nézve ezzel aligha gyakorol nyomást a versenybizottságra.

Bár a mai nap gy?ztese, Karl versenybeállításokkal már kevésbé tündökölt, bizakodó a spanyol versennyel kapcsolatban: „Ebben a motorban rengeteg lehet?ség van. A valenciai hétvégére kapunk néhány elektronikai fejlesztést, szóval bizakodó vagyok.” – mondta a nap végén. Bár pénteken már sem Xerox Ducati, sem Sterilgarda Ducati nem volt, mégis bolognai gép a második helyen. Lorenzo Lanzihoz került a staféta a bizonyításra, bármi történjen, 1098-nak muszáj az els? háromban lennie. Hát ez sikerült…

SBK Valencia teszt, két nap összesített eredményei

1. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR 1min 34.252
2. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 1min 34.265
3. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 1min 34.388
4. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.493
5. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.828
6. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 34.911
7. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSXR1000 1min 34.984
8. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 1min 35.017
9. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR 1min 35.152
10. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.581
11. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.740
12. Shinichi Nakatomi JPN Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 1min 36.057
13. Russell Holland AUS D.F. Racing CBR1000RR 1min 36.386
14. Ayrton Badovini GBR Team Pedercini ZX-10R 1min 36.441
15. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 36.698
16. Loic Napoleone FRA Grillini PBR Team YZF R1 1min 37.686

ugrás fel