EST. 2002

Silverstone: Bayliss visszavág a superpole-on

Űridővel pole-ban a címvédő: a korábbi körrekordot átadva a múltnak, 1’24.558-nál állította meg a stoppert Bayliss az egy körös kvalifikáción, a hűvös idő és a csúszós aszfalt ellenére.

„Nehéz helyzet elé állított minket az időjárás és a huplis aszfalt, ilyen körülmények között kellett megtalálni a legjobb beállítást. Nagyon fontos számunkra, hogy az első sorból rajtolhatunk, hiszen nem lesz könnyű a holnapi verseny. Nincs túl sok jó tapasztalatom a silverstone-i ringgel kapcsolatban, szóval megpróbálok két keréken maradni mindkét versenyen” – sommázta az edzéseket Bayliss.

Nori Hagáék is ráéreztek a helyes kompromisszumra, a délelőtti edzéseken csak a 6. időt motorozó japán 19 ezreddel ért körbe lassabban a pályán ducatis ellenfelénél, bizonyítva az R1-esben rejlő potenciált. Nem volt véletlen az a duplázás Monzában.

„Sikerült a futóművet jól beállítani, így már sokkal kezesebb lett a gép, viszont ha holnap meleg lesz, akkor nem sok jót tudok magunknak jósolni. Remélem esni fog.” – fohászkodott az égiekhez Nitro Nori.

James „Giacomo” Toseland-nek nem sikerült eddig a duplázás karrierje során, talán majd most megtörik az átok. Doningotnban, az első angol földön rendezett versenyen ugyan közel állt hozzá, de a technika akkor közbeszólt. A harmadik rajtpozíció bíztató lehet a listavezető számára.

„Sikerült jól beállítani a motort a huplis pályára, ha esni fog holnap, az sem jelenthet problémát. Örülök, hogy Troy és Nori rajtol az élről, szerintem velük kell farkasszemet néznem a világbajnoki titulusért is. Természetesen győzelemmel szeretném megörvendezteti honfitársaimat.” – így a Ten Kate Honda angol motorosa.

Lorenzo Lanzival fejeződik be az első sor, a második tréningen remeklő Corserrel pedig kezdődik a következő. A kőkemény ausztrált Xaus, Kagayama és a gyorskörén hibázó Biaggi követi. A további helyezetteket lásd a táblázatban.

Az edzések összesítése

Pozíció – Rider – Motor – 1. kvali – 2. kvali – Superpole

1 – Troy Bayliss – Ducati 999 F07 – 1’25.295 – 1’25.726 – 1’24.558
2 – Noriyuki Haga – Yamaha YZF-R1 – 1’26.689 – 1’25.505 – 1’24.577
3 – James Toseland – Honda CBR1000RR – 1’26.203 – 1’24.999 – 1’24.621
4 – Lorenzo Lanzi – Ducati 999 F07 – 1’25.952 – 1’25.447 – 1’24.810
5 – Troy Corser – Yamaha YZF-R1 – 1’26.408 – 1’24.731 – 1’25.164
6 – Ruben Xaus – Ducati 999 F06 – 1’26.328 – 1’25.337 – 1’25.299
7 – Yukio Kagayama – Suzuki GSX-R1000 K7 – 1’27.436 – 1’26.021 – 1’25.597
8 – Max Biaggi – Suzuki GSX-R1000 K7 – 1’27.464 – 1’25.957 – 1’25.866
9 – Karl Muggeridge – Honda CBR1000RR – 1’27.280 – 1’26.119 – 1’25.886
10 – Joshua Brookes – Honda CBR1000RR – 1’28.917 – 1’26.783 – 1’26.116
11 – Fonsi Nieto – Kawasaki ZX-10R – 1’27.707 – 1’25.704 – 1’26.175
12 – Jakub Smrz – Ducati 999 F05 – 1’28.976 – 1’26.222 – 1’26.365
13 – Roberto Rolfo – Honda CBR1000RR – 1’27.473 – 1’26.763 – 1’26.488
14 – Régis Laconi – Kawasaki ZX-10R – 1’26.847 – 1’25.946 – 1’26.661
15 – Michel Fabrizio – Honda CBR1000RR – 1’26.724 – 1’25.917 – 1’26.933
16 – Max Neukirchner – Suzuki GSX-R1000 K6 – 1’27.356 – 1’25.982

A Superpole-ból kiszoruló motorosok

17 – Vittorio Iannuzzo – Kawasaki ZX-10R – 1’31.060 – 1’26.909
18 – Shinichi Nakatomi – Yamaha YZF-R1 – 1’31.902 – 1’26.970
19 – Alessandro Polita – Suzuki GSX-R1000 K6 – 1’28.384 – 1’26.982
20 – Luca Morelli – Honda CBR1000RR – 1’28.764 – 1’27.983
21 – Dean Ellison – Ducati 999RS – 1’32.582 – 1’29.070

ugrás fel