EST. 2002

Valami Milánó

Itt van a motoros szezon! Nem csak a csillagászati tavasz beköszönte illetve a motorsportok aktuális évadjainak a rajtja jelzi kis hazánkban a kétkerek?ek megszállottjainak, hogy most már ideje felkészíteni kedvencünket – és magukat – az idényre, hanem a hatodik alkalommal megrendezett motormustra is, mely évr?l-évre egyre több érdekl?d?t csábít el.

Nehezen indult be a 6. Budapest Motor Kiállítás, de a hétvégre zsúfolásig megtelt az A pavilon az újdonságokra kíváncsi motorbarátokkal, kortól, nemt?l, stílustól függetlenül. A kiállítók kihozták magukból a maximumot, színpompás standokon sorakoztak a szebbnél szebb motorok, kiegészít?k és hostesslányok. Természetesen a legnagyobb területen a négy japán márka hazai képviselete tette közkinccsé a 2007-es (néhol már a 2008-as modellek is felt?ntek) modellpalettát, de az európai márkák hazai helytartói sem maradtak el a felkel? nap országából származó gépcsodák mellett.

Bimota Tesi 2D: ronda és finom

A Suzuki a legnagyobb standdal jelezte, hogy meg kívánja tartani piacvezet? szerepét a magyar piacon. Természetesen az új GSX-R 1000 és a B-King villogtak a vakuk kereszttüzében, de Bitti versenymotorja és Hopkins GSV-R Suzukija – ami ugyan egy három évvel ezel?tti modell volt Rizla köpenyben, de azért mégis egy GP-motorról van szó – is vonzotta a tekinteteket. A Hungaroring Motorsport Iskola teljes legénységével jelent meg az eseményen, kiegészítve a Suzuki standot. Egy lépéssel arrébb a Full Gas Racing Team Superstock világkupás csapat versenyz?i és motorjai állták a kíváncsiskodók és az újságírók rohamait.

Ha már MotoGP motor, akkor itt a helye a világbajnok vasnak is! A Hondánál Nicky Hayden tavalyi RC211V-je volt az abszolút szupersztár, de a 600-as CBR, valamint az új Hornet sem maradt gazdátlanul az elmúlt öt napban. Benzso Hondarazsa is legalább akkora látványosság volt, mint Hayden motorja – még a szebbik nem képvisel?inek szívét is meghódította.

Így még vonzóbb a Darázs nemde?

A Yamaha f?hadiszállásán persze az új R1-es vitte a prímet: a piros-fehér és a kék verziót is megcsodálhatta a nagyérdem?, ahogyan a felfrissített Midnight Start, valamint az FZ-sorozatot.

A Kawasaki depó szépségdíjasai a csupasz Zék, illetve az új 600-as voltak, mely a hétvégén Fabien Foret révén már második bevetésén megszerezte els? Supersport futamgy?zelmét, de a 2008-ban érkez? méregzöld KLX enduró is talált híveket magának.

A KTM-standon természetesen off-road dömping volt, mégis legtöbb figyelmet a SupeDuke-nak szentelték a látogatók. Az Aprilia húzómodelljei az RSV-k, valamint az 50-es Lorenzo replikák voltak. A Piaggiónál a háromkerek? MP3 volt a non plus ultra, a Ducatinál a Desmo és az 1098 volt sláger, a Prestige Motor büszkeségei a korábban már méltatott 28 milliós MV Agusta F4 CC, valamint az új Triumph Tiger voltak.

Él?ben még szebb a Desmo. Sajnos nem lehetett üléspróbát venni a GP-klónról

Akinek esetleg nem elégítették ki igényeit az 10000 négyzetméteren felvonuló motorok illetve kiegészít?k hada, azoknak Mókus, Becman és Erd?s Csaba tartott napi három stunt bemutatót, a még renitensebbek a motorkocsmában, valamint az A pavilon melletti büfékben üthették el az id?t.

Ugyan a milánói és a kölni Motorshow-knak nem kell félnie attól, hogy a budapesti átveszi t?lük a stafétát, hangulatban azonban mindenképpen sikerült felzárkózni a nyugati motoros nagyhatalmak szezon el?tti bemutatóihoz.

ugrás fel