EST. 2002

Valencia, 2. nap: Biaggi megtáltosodott

Bombameglepetés született a Valenciában zajló Superbike-Pirelli teszt második és egyben utolsó napján. A sorozat újonca, ám a motorsportban már veteránnak számító Max Biaggi a számára teljesen ismeretlen K7-es Suzuki GSXR 1000-essel fantasztikus pályarekordot állított fel, ráadásul mindezt versenygumikon. 1’33.9-es ideje majd egy másodperccel jobb Troy Bayliss 2002-ben futott Superpole (edzésgumikon) idejénél, Toseland tegnapi legjobbjától pedig nyolc tizeddel van beljebb a római bombaköre.

Bár még nagyon a teszt-szezon elején járunk, a gyárak még csak tapogatóznak a 2007-es specifikájú motorok beállításaival, de Max Biaggi els?ségét azért ne kezeljük félvállról. A négyszeres 250-es világbajnok szinte a földbe döngölte nagynev? és rutinos ’bike-os vetélytársait, Baylissest?l, Toselandest?l, Hagástól, ami már önmagában is nagy fegyvertény, de Mad Max vessz?futását figyelembe véve egyenesen fantasztikus. Nem elég, hogy egy teljes szezont ki kellett hagynia a veterán taljánnak, még a Superbike motorok által támasztott új követelményeknek is meg kell felelnie. Jó lesz Max a széria gépen is!

„Valencia egy nagyon technikás pálya, nem sok ideje van az embernek leveg?höz jutni, hiszen a sikánok egymást érik. Nem a kedvenc pályám, de jó érzés volt meghajtani rajta a motort. Ez a sorozat tele van profi superbike-motorosokkal, és még nekem át is kell szoknom egy másfajta motorozási stílusra. A teszten két f? dolgot próbálgattunk: az egyik a kanyarbemeneteli sebesség növelése, a másik a Pirelli gumik hosszú távú viselkedésének vizsgálata. Szerettem volna kihozni a maxmimumot a motorból, hogy kell? információval tudjak szolgálni a japán mérnököknek.” – kommentálta az elmúlt két napot Mad Max.

A második helyen Lorenzo Lanzi végzett a 999-es Ducatival, míg csapattársa, az uralkodó világbajnok a harmadik helyen zárt. Egyel?re a bolognaiak új csodafegyvere nem kapta meg a homologizációt az FGSporttól, bár a múltban már volt arra példa, hogy a Ducatinak kedveztek Flamminiék. Egyel?re „egy speciális motor miatt” nem hajlandóak változtatni a szabályokon.

A Yamaha Italia is hadrendbe állította a 2007-es ezrest, ám az el?d sikereit egyel?re nem tudják megismételni Hagáék. A japán kamikáze állítása szerint még csak egy specifikájú blokkot gyártottak le, aminek van még mit változtatni a beállításain. A két motoros, Haga és Corser véleménye azonban megegyezett abban, miszerint az új vas er?sebb és kezesebben viselkedik a kanyarokban, valamint stabilabb a féktávokon.

A Ten Kate Hondánál a fejleszt?munka került el?térbe: Toseland az új leng?villát, az új kerekeket, a kipörgésgátlót tesztelte az utolsó tréning napon. A csapat másik motorosa, Roberto Rolfo ismét sereghajtóként zárta a tesztet.

A következ? Pirelli tesztekre Katarban kerül sor decemberben.

Pirelli teszt Valencia, második nap

Versenygumikon:
1. Max Biaggi ITA Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 33.9
2. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F06 1min 34.1
3. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999F06 1min 34.2
3. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 34.2
5. James Toseland GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.6
6. Fonsi Nieto SPA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 34.8
7. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 34.9
8. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.1
9. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 35.3
10. Roberto Rolfo ITA Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 36.7

Edzés gumikon :
1. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F06 1min 33.9
2. James Toseland GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.2
3. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 34.7
4. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 34.8
5. Fonsi Nieto SPA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.1
5. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 35.1

2006 Valencia WSBK körid?k:
Superpole: Troy Corser AUS Alstare Suzuki 1min 34.920
Verseny: Troy Corser AUS Alstare Suzuki 1min 35.374

Körrekordok:
Superpole: Troy Bayliss AUS Ducati 1min 34.814 (2002)
Verseny: Neil Hodgson GBR Ducati 1min 35.007 (2003)

ugrás fel