EST. 2002

Veszélyben a Nürburgring

A legendás Nürburgring Nordschleife az autó-motorsport fellegvára, és éppen egy hajszál választja el a bezárástól.

Történik mindez Németországban, ahol pedig nem feltételeznénk ilyesfajta krízist. Pedig a rossz gazdálkodás, néhány elhibázott pénzügyi man?ver és pár „?rült befektet?” (ahogy a kiáltvány írja…) odáig sodorta a Ringet, hogy az üzemeltet? tásaság köztartozása b?ven hatszámjegy? – euróban.

„A Nürburgring a világ egyik legismertebb versenypályája, amely a németországi Eifel-hegyek közt fekszik. Az eredeti pálya (Nordschleife) a középkori vár, Nürburg körül fut. A pálya elterjedt becenevei A-ring és „a zöld pokol”. A pálya három részb?l áll: egyik a Nordschleife, a régi legendás pálya, a másik a Südschleife, ami ma romokban hever, a harmadik az új GP-pálya.

A Nürburgringet 1925-ben kezdeték építeni és 1927 tavaszára készült el, akkor a teljes hossza 28,8 km volt. A Nordschleifén történt Niki Lauda ismert balesete 1976-ban, és ez volt az utolsó verseny az eredeti nyomvonalon. Ezután átépíttették egy részét, amelyb?l a mostani Formula1-es pálya lett. Az új szakaszt 1984-ben adták át, 2002-ben átépítették a célegyenes utáni szakaszt és meghosszabbították a pályát. Az aszfaltcsík 2006 óta évente felváltva szerepel a Hockenheimringgel a Formula1-es versenynaptárban.” (Wikipedia)

Van azonban egy kezdeményezés, amely a Nürnburgring megmentését t?zte zászlajára. A Save the Ring néven futó csoport komoly er?t képvisel, civil értelemben mindenképpen. A Facebookon 40 ezer rajongója van a mozgalomnak és értelemszer?en a létszám folyvást b?vül. 2011 els? napjaiban pedig megjelent a petíció is, amelyet külföldr?l is támogathat bárki.

Save the Ring

Néhány alapvet? adat megadásával, ide kattintva már részesei is lehetünk az ügynek innen, az elkészülni csak nem, csak nem akaró Balatonringet dédelget? kis Magyarországról is. Mi már támogattuk a nürnburgringeseket szolidaritásunkról.

ugrás fel