EST. 2002

1098: SBK helyett stock

A Superbike 2007-es szabályrendszere nem engedi be a világbajnokságba a Ducati 1098-at, ám a különböz? Superstock sorozatokban elindulhat Borgo Panigale legújabb sportmotorja, s megmutathatja, mire képes a versenypályán. A híresen kiélezett brit stock bajnokságban máris folynak a tesztek és az el?készületek, ott biztosan indul a jöv? szezonban az új Ducati.

‘A Superbike-ban a szériában gyártott motorokból származó gépek futnak. Így aztán számomra logikusnak t?nne, hogy – mivel a mi szériamotorunk az 1098 – azzal állhassunk rajthoz’ mondta a 2003-ban szabálymódosításért, az ezresek versenyeztetéséért folyamodó japán gyártókkal példálózó Federico Minoli, a vörösök elnöke. Azt nyomban hozzá kell tenni, hogy a Ducati a vetélytársakénál közel száz köbcentivel nagyobb lökettérfogatú blokkot szerel motorjába, igaz, két hengerrel kevesebbet.

‘Így aztán, ha akaratunk ellenére is, de rá vagyunk kényszerítve, hogy a 999F07-tel menjünk neki a 2007-es világbajnokságnak, cserébe ígéretet kaptunk, hogy 2008-tól használhatjuk legújabb motorunkat. Ám senki ne féljen, a 999F07 egy hatalmas motor, Troy és Lorenzo kezei közt komoly fegyver lesz, még ha híján is van a lóer?knek’ zárta mondandóját az elnök. 1098 tehát legkorábban két év múlva, addig is – Superstock.

ugrás fel