EST. 2002

1200-es blokkal tér vissza a Yamaha TRX?

A 850-es TRX a kilencvenes évek egyik nagy ikonja volt a maga ferde cs?vázával, párhuzamos kéthengeresével, félig-idomzott, a lehet?ségekhez mérten sportos megjelenésével – egyike a legeurópaibb szemlélet? japánoknak, már ha szabad ilyet. Annyi bizonyos, és az egykori vagy mai tulajdonosok ezt alá is támaszthatják, egyéniséggel rendelkez? vasdarab volt, viszonylag egyszer?, de valahogy tekintélyt parancsoló er?forrással ellátva, á la TDM850. Napjainkban 1200-essel születhet újra…

…ami teljesen kézenfekv? lenne, bár jelen pillanatban még csak amolyan folyosói pletyka. Kézenfekv?, mert a blokk, köszönhet?en az XT1200Z Super Ténérének, gyakorlatilag készen áll. Egy, az R1-nél simulékonyabb, ‘utcaibb’ sportmotor igenis elférne a hangvillások kínálatában… erre a célra kiválóan megfelelne a TRX-jogutód a maga emészthet? üléspozíciójával, a superbike-filozófiától eltér? attit?djével.

1200-es blokkal tér vissza a Yamaha TRX? (kép: Luca Bar Design)

A Yamaha TRX név méltó lenne a feltámasztásra, a Super Ténéré blokkja pedig szintén méltó eszköze lehetne az reinkarnációnak. A 2012-es (?) TRX1200 külalakját Luca Bar rajzolta meg

Egyel?re mindez még csak feltételezés, ahogyan Luca Bar m?vész úr fotosopja is az (mely megjelent a motosblog.fr hasábjain). Hogy ismét beköszönt-e a nem pályára kihegyezett sportmotorok kora, az pedig csak a gyártókon – no meg a közönség reakcióin – múlik. Mindenesetre a Honda már lépett egyet ebbe az irányba, amikor a CBR600F utódját Hornet-alapokat használva álmodta meg, és nyilván lennének, akik díjaznának egy VTR-F avagy TL1000S remake-et…

ugrás fel