EST. 2002

20 éves a Triumph Speed Triple

1994-ben a Triumph újra életre keltette a Speed Triple nev? modellt. Természetesen nem légb?l kapott ötletek alapján készült az új variáns. A múlt század els? felében létezett egy Speed Twin nev? modell mely a kor talán leggyorsabb motorja volt.

Hinckley már pár éve gyártott 3 hengeres er?forrást mikor kitalálták a Speed Triple-t és természetesen a már meglév? 885 ccm motorral épitették meg az els? igazi nakedjüket. Érdekessége a motornak, hogy Europában 750 ccm er?forrással árulták. Hazánkban nem ismert modell a nyugat európai utakon azonban sok jó állapotú modellel találkozhatunk a mai napig.

A T309 inkább cafe racer hangulatott öltött mint naked bike-ot. Tette ezt annak ellenére, hogy igazából csak egy  Daytona lecsupaszítása történt a gyárban.

Eltelt pár év és Hinckleyben történt valami megmagyarázhatatlan. Több teoória is napvilágot látott de szerintünk egyszerüen csak egy mérnök véletlenül rossz pirulát vett le a polcról egy szürke hétköznapon és megrajzolta a t509 modellt. 

Ez az els? igazi street fighter vonásokat tükröz? naked bike mind az Triumph életében mind a motorozás világában. A modell még mindig ragaszkodott 886 ccm er?forráshoz illetve a tervez?k. Ez hiba volt. A motorral sok gond volt az elkövetkez? években. De Jonh Bloor és csapata oly sok nehézség után most sem hátrált meg a kihivások el?l. Megalkotta a t595 modellt amiben megjelent az injektor. Sajnos még mindig nem volt tökéletes.

De és itt jön a lényeg megszületett a változás. A t595 megkapta a Daytona 955i er?forrását és 2000-ben már meger?s?dve jelent meg a piacon.

Ett?l a pillanattól motorikusan is üt?képes lett és létre jött az újkori motortörténelem egyik ikonja a Speed Triple 955i. A piac pozitivan reagált az új modellre. Hirtelen annyi er? lett benne ami egyáltalán nem volt jellemz? a piacon akkor regnálló naked társakra. A sportmotor örület korát éljük, a naked bike piacon gyengébb és hasznosabb modellek vannak jelen. Olyanok amik nagyok és bár er?sek nem vehetik fel a versenyt agilitásban egy sportmotorral. 

A Speed Triple ereje és mozgékonysága viszont teljesen más volt. Különleges háromhengeres er?forrása és hangja messzir?l megkülönböztette ahogy a dupla kerek lámpa és az egy leng?kar is jelképéve vált a motornak.

Oly sok év után itt végre minden összeért az angoloknak. Feltünt videoklippekben de szerepelt nagy költségvetés? és ma már kultikusnak mondható produkciókban is. Ebb?l kiemelünk most egy videó jelenetet ami a Mission Impossible cim? egyik akciójelenetében látható.

A filmben sok túlzással is találkozhatunk de emelett sok olyan stuntos mozdulat is jelen van ami a mai napig megállná a helyét egy forgatáson.

Természetesen a Mission Impossible-t Tom Cruise-al a f?szerepben nem tartjuk kultikus alkotásnak. Annál inkább a következ? képen szerepl? hölgyet és a filmet amiben Trinityt személyesíti meg. 

Múltak az évek és Hincklyben úgy érezték eljött az id? egy ujabb variáns bemutatására. 2002-ben igy megszületett a t595N modell: A Speed Triple rajongók egyértelm? csalodásként élték meg az új tipust. Az eladások visszaestek. Hiányolták a szépen kidolgozott farokidomott épp úgy mint a kerek formákat. Ráadásul az er?fforás átdolgozásával a jellegzetes háromhengeres hang is megváltozott ami szintén nem tetszett a Triple rajongóknak. 

2005-ig csendben teltek az évek a Triple körül. Majd 2005-ben ismét valaki szabadkezet engedett egy arra érdemes mérnök csapatnak és megérkezett az els? 1050-es.

Maradt a két lámpa, az egykarú hátsóvilla, de er?sebb lett a blokk, átdolgozták az injektort, UPS teleszkopókkal szerelték de ami a legfontosabb újra kissebb és kompaktabb méretet kapott. Vissza tért a street fighter vérvonal. A modell siker lett és a Triple újra harcba szállt a kronáért.

ugrás fel