EST. 2002

2007-ben érkezik a BMW Motorrad új nyaktámasz rendszere

Alapos kutatások és tesztelések után a BMW Motorrad, amely a biztonsági rendszerek fejlesztésében a világ vezető motorgyártója, a 2007-es szezonban bemutatja új nyaktámasz rendszerét. Az újfejlesztésű biztonsági kiegészítőt először a 2006-os kölni Intermot-on mutatták be, és a nagy érdeklődésre tekintettel a nyaktámaszokat a Milánói EICMA Motor Show-n is kiállította a BMW Motorrad.

A különböző sisakok és védőruhák már mindennapos kellékei nem csak a motorozásnak, hanem más sportoknak is. De az érzékeny nyaki területek a mai napig védtelenek voltak. Habár a baleseti statisztikákban más baleset okozta sérülésekkel ellentétben a nyaki sérülések kisebb számban fordulnak elő, bekövetkezésükkor sokkal nagyobb veszéllyel járnak, mint más sérülések. Hogy ez a kis rés is megszűnjön a pajzson, a BMW bevezette új nyaktámasz rendszerét, amely híres és elismert kutatók munkájának eredményeképpen rendkívül biztonságos.

A nyaktámaszokat a BMW a KTM-mel és egy szakértőkből álló csoporttal együttműködve fejlesztette ki, amelyben baleset-kutatók, biomechanikusok, baleseti sebészek, illetve egy dél-afrikai pszichológus-feltaláló, Dr. Chris Leatt vett részt. A fejlesztés célja a nyak körüli, tehát a gerinc nyaki része körüli és a kulcscsonti sérülések kockázatának csökkentése, amelyek egy esetleges nagyobb esés következményeként erősen sérülhetnek.

A nyaktámasz könnyű kiegészítője a motoros viseletnek, amely karbonból, kevlárból és üvegszálas műanyagból készült, helyenként pedig puha, ütésálló bőrbarát habréteggel van bevonva.

A nyaktámasz, mint egy gallér, két gyors mozdulattal könnyen felcsatolható, amely a könnyű kezelhetőség mellett a tökéletes csatlakozást is biztosítja. Ez a rendszer nem egy statikus kapcsolat a sisak és a vezető válla között, mert a nyaktámasz sokkal inkább használójának felső testén fekszik. Így a védőrendszer azonnal reagálni tud az olyan mozdulatokra, amikor viselője előre, hátra vagy oldalra mozdítja fejét. A fejlesztéseknek köszönhetően a nyaktámasz viselete mellett is megőrizhető a mozgás szabadsága úgy, hogy közben a nyak különböző irányokba történő túlnyúlásának kockázata jelentősen csökken. A sisak felső részéből érkező erőhatások következtében a gerinc nyaki részét érő sérülések mértéke a sisak kisebb széléből adódó nyaki résnek köszönhetően jelentősen csökkent.

Az eredetileg rally és enduró versenyzők számára kifejlesztett nyaktámasz rendszer többhónapos, körültekintő tesztsorozatában és a fejlesztéssel járó folyamatokban a BMW Motorrad és a KTM több aktív motorost is foglalkoztatott. Chris Pfeiffer a 2006-os Erzberg Rodeo versenyen is viselte ezt a nyaktámaszt, ahol a legjobb tíz közé jutott.

Ezt a biztonsági rendszert már utcai versenyeken is használják, sikeresen mutatkozott be például a Dél-afrikai Superbike Bajnokságon.

ugrás fel