EST. 2002

2009-es modellek: negyvenr?l már tudni

Hamarosan itt az ?sz, és az idei nyár emlékei elvegyülnek más nyarak emlékeivel, a motoros piac pedig, legyen
szó a járm?vek vagy a ruházati, technikai kiegészít?k ágazatáról, er?it a nemzetközi kiállításokra összpontosítja.
Kölnben az Intermot, Milánóban pedig az Eicma lesznek azok az expók, ahol dömpingszer?en tárja majd elénk
kínálatát 2009-es modellekb?l a megannyi konstrukt?r. Vannak olyan gépek, amelyekr?l már kész gyári fotókat
és konkrét m?szaki adatlapot adott közre gyártója, másokat még titok övez, és biztosan rejteget néhány meglepetést
is az elkövetkezend? id?szak. Számba vettük, a teljesség igénye nélkül a nagyobb márkák újdonságait. A lista tehát
távolról sem teljes, azonban jó áttekintés arról, ami él?ben vár minket a szalonokon, vagy legalábbis, hogy
mely munkák lesznek a frontvonalban.

Az Aprilia Milánóban rántja majd le a leplet a végleges Superbike-gépr?l, az RSV4 1000-r?l, amelyr?l nagyon sokat
beszélt már a világsajtó, ám részleteiben még nem ismerhette meg. Négyhengeres, 65°-os V-elrendezés?, teljesen
elektronikus vezérlés? blokkja 180 lóer? fölötti teljesítményt ígér, a méreteknek pedig a kisebb termet?
rájderek örülnek majd – állítólag. A könny?súlyban induló gép ferde alumínium vázszerkezettel és egy GP-ihletés? hátsó
leng?villával támad. Nem kétséges, hogy Noale megadja a módját a prezentációnak, ahogy az sem, hogy derül még
ki ez-az a Versenygépr?l.

A Piaggióhoz evezve, elképzelhet?, hogy az Mp3 negyedliteres változata átadja helyét a 300-asnak, ami valójában
278,3-es lesz. Négy szelep, teljesítmény 22 és fél LE. Kölnben ott lehet a Vespa egy vadonat új 50 köbcentis,
négyütem? robogóval, ami er?ben, a beharangozó szerint felveszi a versenyt a 2T gépekkel, fogyasztása pedig
csakugyan csekély. A Moto Guzzi a V7 Classic-ból alakította ki a V7 Sport elnevezés? motorkerékpárt, ami vörös
vázzal és metálzöld tankkal gurul a színre, akár az 1971-es sportmotor. A V7 Special fényezése a ’69-es el?dhöz
nyúl vissza, ez egy komfortos túrajárgánynak ígérkezik. Az 1200 Sport pedig megkapja a Griso 8V kéthengeresét.

Az olaszoknál maradva: Borgo Panigale és a Ducati minden bizonnyal tüzijátékkal készül, ahogy minden évben, az
egyetlen konkrét új modell, amelyr?l tudomásunk van jelenleg, az az 1100-as Monster. A Multistrada jelentékenynek
nem mondható átdizájnoláson esik át. A Benelli egy 600-as, soros négyhengeres szupersport megvalósításán fáradozik,
amint arról már korábban hírt adtunk, a Bimota Tesi futóm?-megoldásait adoptálva. Lombardiában minden bizonnyal
ott lesz a párhuzamos kéthengeres, száz lóer? körülire taksált 2ue 756 csupasz végleges változata.

Akashi már bejelentette a ZX-6R átformázását, és jön az ER-7 is – ahogy a neve is mutatja, 700-asra növelt
lökettérfogattal és agresszívebb megjelenéssel. A Honda bemutatja a DN-01 váltórendszerével szerelt Deauville-t,
kilátásban van továbbá két, eleddig csak Tokióban, retró-stílusú koncepcióként bemutatott gépezet, a CB1100 F és
a CB1100 R is. A Yamaha hozza az új R1-et, amit 2009-re teljesen átalakítanak.

A BMW el?tt adott a lehet?ség, hogy hazai pályán mutassa meg az S 1000 RR-t, amely a show egyik legnagyobb durranásának
ígérkezik. Hogy az SBK-ban mekkora durranás lesz a bajor ezres, az a szerel?kön, a pilótákon és alighanem a
szerencsén is múlik. Az R 1200 RT új futóm?-megoldással jelentkezik, ezt is tényként könyvelhetjük el immár. Eközben a
Triumph a Bonneville 2009-et készíti a rivaldafényre, meg a vaskos Thunderbird 1600-at. A Buell kedvel?i idén
?sszel testközelb?l szemlélhetik az új 1125 CR-t.

ugrás fel