EST. 2002

2011-re, ígérik, itt a Motus MST-01

Szeptemberben írtunk az amerikai Motusról, akik a nem-chopper kategóriában kívánják felvenni a versenyt az európai és a japán motorkerékpár gyártókkal: egy Honda VFR1200-gyalázó sportos túramotor készül.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2011-ben mutatják be a szériagyártásra kész Motus MST-01-est, a motorblokkot azonban már javában tesztelik, telis-tele ízig-vérig amerikai technikával…

A Motus számára a Pratt & Miller által tervezett és gyártott er?forrás az els? közvetlen befecskendezéses V4-es lesz a piacon, de ezen technikai csemegén felül kialakítása mégis leginkább egy hagyományos amerikai V8-as motorblokkét idézi. De mi mást várhattunk volna attól a cégt?l, aki Corvette Z06 GT1 versenyautó 500 lóer?s V8-asát is „el?adta”?

90 fokos hengerszög, egyetlen vezérm?tengely a hengervölgyben, tolórudak, hengerenként két szelep, vízpumpa a f?tengely el?tt – eddig akármelyik amerikai autó ?srégi V8-asára is gondolhatnánk, de nem, most a Motus blokkról van szó, ami kétséget kizáróan egy igazi amcsi vas lesz.

Az 1650 köbcentit kiadó négy darab henger 140 lóer?t (7800 f./p.) és több mint 160 Nm nyomatékot lesz képes mozgósítani, utóbbit mindössze 4500 percenkénti f?tengelyfordulat mellett. Az hogy „nyomatékra hangolt”, mond valamit?

Az er?forrást egy króm-molibdén váz tehervisel? elemeként képzelik el az alabamai Birgminhamben, a szekunder hajtás természetesen kardános lesz, a felépítmény által kínált technikai szint és kényelmi berendezések pedig a Honda Pan European és Gold Wing közé pozicionálják majd a az MST-01-est.

ugrás fel