EST. 2002

2012, mint a mesében

Nem szeretnénk keseregni, sem polemizálni, politizálni meg végképp nem. De nem tudunk észrevétlenül elsíklani amellett, hogy még sl sem kezd?dött a motoros szezon, máris mennyi dolog változott (változik) körülöttünk a tavalyi évhez képest. Vajon kedvencünk valami másra számíthat, ha majd befejezi téli álmát és el?bújik a jó meleg ponyva alól?

Els?nek ott az üzemanyag, e téren persze a tavalyi esztend? is a csúcsdöntögetésekr?l szólt. Mégis mindig sikerül továbbrugaszkodni az éppen aktuális szintekr?l, és már az egy évvel ezel?tti árszinvonalhoz képest is horror az eltérés, jelenleg az ‘átlag’ kúton 420 forint körüli összeget kell kifizetnünk egy liter benzinért. A környez? országokban él? barátainkhoz képest is a legtöbb összevetésben bizony drága a tankolás – Szlovéniában például a tavalyi évhez képest szinte alig változott a benzinár és még mindig valahol 1,3-1,4 € körül tudnak adni egy litert. Az egyes pont alapján tehát jelenleg lehet, hogy jobban járunk, ha határon kívül tankolunk és motorozunk is egyben. 

Az áfa és az árfolyam. Mondhatnánk, hogy egyik sem érinti a motorunkat, de mégis. Bármit is szeretnénk vásárolni, helyb?l 2 százalékkal drágább lett a forgalmi adót érint? változtatás miatt. Mivel továbbra sem számítunk motornagyhatalomnak, sem kiegészít?ket dömpingszer?en gyártó országnak, a viszonylag magas devizaárfolyamok miatt a számunkra szükséges termékek ára is felemelkedhetett. Aki hitellel rendelkezik vagy lízinget futtat, el tudjuk képzelni, hogy jelenleg is er?sen küzd kedvencéért, amíg ? békésen szunnyad.

Harmadik napirendi pontunk az útadó tervbe vett bevezetése. Idén elbúcsúzunk továbbá néhány korábbi vívmánytól, mint például a négynapos pályamatrica. Pedig milyen logikus volt.

Negyedik az úgynevezett baleseti adó. Mert ez is a mese része. Hogy milyen plusz szolgáltatást kapunk érte, még nem egészen világos (egy tippünk persze van). Mértéke 30%, a kgfb díjára.

És ne feledkezzünk meg a közlekedési bírságok egyel?re csak tervezett átalakításáról. Ha idén elindulunk valamerre, mindenképpen vigyük magunkkal a kis malacperselyt. Jelenleg jó befektetésnek t?nik, ha képesek vagyunk készpénzforgalmat bonyolítani egy esetleges szabálysértés elkövetésekor. Pélául ha túrázás közben eltévedünk és megfordulunk egy olyan helyen, ahol a KRESZ tiltja (csak hogy a legeklatánsabb motoros szabálysértési módnál maradjunk… :P) és ezt a hatóság észleli, a következ? lehet?ségeink lehetnek: a malac kifosztása esetén 50 ezer forint a helyszínen, vagy ha épp nincs nálunk pénz, 100 ezer forint a fizetend? tétel. A tervezet szerint a közeledési bírságok tehát rögzített tarifájúak lesznek, b?vebben err?l itt lehet böngészni.

Azt akár már most ellen?rizhetjük, hogy a forgalmi érvényes-e, és ha igen, meddig. Érvénytelen m?szakival való közlekedés esetén a bírság attól függ?en kerül kiszabásra, hogy az irat mikor járt le: 1-3 hónap között 70, 3-6 hó között 80, fél év fölött 100 ezer forint lehet a bírság.

Ott van még a jó öreg radar. Elképzelhet?, hogy e téren is lesz némi változás, a mostani 1-1,5 kilométeres hatékonyságuk lecsökken 100-180 méteresre, ez természetesen technológiai váltással jár és az EU normák mentén kellene kialakítani. A módosítás lényege, hogy fényképes sebességellen?rzésre állna át a rend?rség; az eszközök emberi közbeavatkozás nélkül is mérnek a telepítés után, éjszaka is m?ködnek villanófény nélkül. B?vebben e témában itt

Ha valamit kihagytunk, akkor elnézést. Próbáltunk valami pozitív végszót találni, de négy és fél nap alatt nem jutott semmi az eszünkbe. Szerencsére az id?járás sokat javult ezalatt. Egy biztos, lesz mit mesélni kedvencünknek, mikor végre felébred álmából. Aztán remélhet?leg a sok-sok szép közös élmény majd elfeledteti az esetleges apró bosszúságokat.

 

 

 

ugrás fel