EST. 2002

262 km/h-val repesztett a 675-ös Triumph…

Mostanában egyre nagyobb figyelmet kapnak az ilyen témájú cikkek. Alternatív er?források, elektromos hajtás, meg persze a bioüzemanyag. Angliában különösen nagy hangsúlyt kap utóbbi, 2010-re szeretnék elérni, hogy a kutakon kapható összes pisztolyból legalább 5% biobenzin csurogjon a tankokba. Persze szép dolog a környezetvédelem, kimondhatjuk, hogy ez globálisan érint mindenkit határokról teljesen függetlenül, de a gazdaság ilyen helyzetekben is nagy úr. Amerikában már most emelkedik a kukorica ára, a borúlátók pedig a harmadik világra kiterjed? éhínséget prognosztizálnak. A legtöbben „fáznak” persze a bioüzemanyag felhasználásától, habár a m?velet valójában nem igényel különösebb átalakítást. Ezt mutatja a Triumphal végzett konkrét kísérlet, melyre Angliában került sor egyetemisták és a Bike Magazin közrem?ködésével.

262 km/h-ás végtempóra volt képes a 675-ös Daytona, ami gyakorlatilag ugyanaz, mint a benzinnel hajtott motor végsebessége. Mindehhez csupán az eredeti gyári elektronikát kellett kicsit átírni, ez a Triumph-fal tökéletesen kivitelezhet?. A Prince William iskola diákjai 6,000 földre hullott almát áldoztak fel a cél érdekében, és végül minden simán ment. A kísérlet olyannyira megfogta a Triumph cég mérnökeit, hogy már most gondolkodnak egy olyan szérián, mely gyárilag képes a bioüzemanyag fogyasztására. A kísérletben az E25-ös kódjelzés? naftát használták, ilyennel tervezné sorozatát a brit gyár. Ez lényegében 75% benzint és 25% ethanolt takar. Ezentúl a kocsmákba tankolni (is) fogunk?

ugrás fel