EST. 2002

350-es Triumph érkezhet

Megnyugtató a Triumph helyzete világszinten, hiába dúl krízis a motoros szektorban. Az angol márka termelékenyebb, mint valaha, érkezik egy új 1200 köbcentis modell, és a hírek szerint egy 350-es (vagy akörüli) egyhengeressel is támadni fogják a piacot, célkeresztbe véve a legfiatalabb korosztályt.

A 2011-es pénzügyi év zárásakor (az intervallum 2010 júliusától 2011 júniusáig tart) a Triumph öt gyáregysége – kett? Nagy-Britanniában, három pedig Thaiföldön található – minden bizonnyal túllépi az 50 ezer darab motort. Becslések szerint 53 ezer új Triumph-példány jön össze egy esztend? alatt, de akármennyi lesz is, érik a rekord. Alig hét évvel a John Bloor-féle újraszervezés után a termelés megduplázódott, az árbevétel 312,4 millió fontra emelkedett, a költségracionalizálásnak köszönhet?en a Triumph haszonnal képes m?ködni.

A Triumph növekedése a termékpaletta b?vülésén is figyelemmel kísérhet?. 2007-ben tizenhárom modellt tartalmazott a portfólió, 2010-ben 16-ot, idén a szám elérte a huszat. És a történet folytatódik, 2012-re új munkák látnak napvilágot: szinte biztosan testközelb?l találkozunk majd az angolok új 1200 köbcentis háromhengeres túrázójával, amely többek között a BMW R1200RT-nek lesz majd közvetlen ellenfele. A tinikorúakat azonban vélhet?en jobban lázba hozza majd az a 300-350 köbcentis egyhengeres tervezet (amelynek vázlata az illusztráción megtekinthet?).

Az ötlet ismer?s: Európában és Amerikában kezd?motornak, fiatalkorúak álmának lenni, az úgynevezett fejl?d? piacokon, Délkelet-Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában pedig afféle presztízsmotorként aratni a babérokat. A termelési stratégia is megvan, ha hinni lehet a híreknek, a gyártás (CKD) Thaiföldön, az összeszerelés pedig egy újonnan létrehozandó brazíliai üzemegységben történik majd, Manaus városa mellett. A brazil ‘Motociclismo’ magazin azt is tudni véli, hogy egy négy szelepes, vízh?téses, 267-350 köbcenti lökettérfogat között a célpiac függvényében változó blokk kerül majd a kis Triumphba. Ha ez így van, komoly ellenfele akad a KTM Duke 125 utódjának: pletykák szerint a KTM-Bajaj tandem a soron következ? milánói motorkiállításon tervezi bemutatni a hasonló koncepció mentén megálmodott, és Indiában gyártandó Duke 350-et.

 

ugrás fel