EST. 2002

49%-ra ugorhat a Bajaj részesedése a KTM-ben

Már jó ideje asszisztálunk az indiai járm?ipari óriás, a Bajaj vállalat mindegyre intenzívebb tulajdonszerzéséhez a KTM-en belül. A két cég közötti együttm?ködés már évek óta tart – a kezdetekkor ‘sima’ termelési és kereskedelmi partnerkapcsolatnak indult 2007 táján, de az utóbbi id?szakban – f?leg a gazdasági válság Európába gy?r?zése óta – az indiaiak célja eléggé egyértelm?: többségi tulajdon a legendás osztrák márkában.

A szálak fokozatosan f?z?dtek egyre szorosabbra, egészen a KTM 125 Duke, a fiatalokat célzó sportos nyolcadliteres tet? alá hozásával, melyet Indiában, Pune városában gyártanak és onnan exportálnak szerte a világba. A motor- és üzletfejlesztési kooperációval párhuzamosan a Bajaj mára 39,26%-os részesedést szerzett a KTM Power Sports AG-ben, és most ‘vizsgálja annak lehet?ségét, hogy hogyan emelhetné ezt 49%-ra’, fogalmaz Jinesh Gandhi úr júliusi piaci kitekint?jében. Ahonnan már csak egy lépés a de facto irányítás megszerzése.

Az osztrákok korábban kijelentették, bármi történjen is, a KTM marad hazai kézben – ennek zálogaként Mattighofen f? részvényese (51%) a Cross Industries AG. A Bajaj 2007 óta növeli kitettségét a KTM-ben. A 125-ös Duke-ok gyártása már g?zer?vel folyik, bemutatkozására az indiai piacon el?reláthatóan a 2012-es Delhi Auto Show alatt kerül sor. 

ugrás fel