EST. 2002

600RR a pályán

Szöveg: Benk? Zsolt Fotó: Kentaur, motorinfo.hu

Május utolsó BROrganisation nyílt napjára kaptam meg a Hondát, amikorra össze tudtuk szervezni Viktor barátommal a kisfilm befejezését is. Többnyire azért a Hungaroringen kameráztunk, mert amikor el?ször nálam volt, akkor úgy gondoltam, hogy ez inkább pályamotor és majd ott mutatjuk meg nektek kisfilmen, de azt a nyárfás jelenetet nem tudtuk kihagyni. Amint korábban olvashattátok, ez kifogástalan utcára is, de most lássuk, milyen a pályán!

Honda 600 RR

Kb. 160 kilométert tettem meg vele a pályán, el?ször a Motorgia könyv szerz?jének, Varga Szabolcsnak a motorjára szereltük fel a kamerát, majd Pacsorasz Viktor készített róla küls? képeket. Ami a legf?bb parám volt, az a Dunlop Qualifier gumi, amiben viszont kellemesen csalódtam, mert meglep?en jól tapadt itt a pályán, miután felmelegedett. (az hozzátartozik még a sztorihoz, hogy nem igazi versenytempóval mentem, hanem egy kicsit visszafogodtabban)

Ha nem indulna el a lejátszás, katt ide

 

A motor karakterisztikája nagyon jó arra, hogy magas fordulatszámokon használjuk végig a pályán, ebben segíti a váltó is. Így utcai áttétellel 2, 3, 4-es fokozatokat kell csak használni, ha esetleg jól kijön a célegyenesre fordulás, akkor kívánja az ötödiket is. De a negyedik 235km/h-nál tilt le, ami pont a féktáv el?tt történt velem legtöbbször. A fokozatok elosztása versenymotoros, jó hosszú egyes, kettes, hármas, majd egyre rövidebb negyedik, ötödik, és hatodik fokozat. A terhelésváltási reakciók miatt, a sikánnál néha éreztem egy-egy kisebb rántást, amire kés?bb az utcán is felfigyeltem. Ez azt jelenti, hogy miután motorfékkel gurultam és utána gázt adtam akkor rántott egy kicsit. Ezt a gázbovden holtjátékának a minimálisra csökkentésével, és egy kicsit magasabb alapjárattal lehet minimalizálni.

A futóm?-beállítás nem sikerült tökéletesre, mert valahogy hintázós maradt végig a motor – erre több id?t kellett volna fordítanom, de sajnos óriási felh?k gyülekeztek és az es? miatt kénytelen voltam el?bb hazaindulni, mint ahogy szerettem volna. Én ezeket a beállításokat használtam: elöl a rugó-el?feszítést és a húzófokozat gyors csillapítását nem állítottam, viszont nyomófokozat csillapítását egy egész fordulatra nyitottam ki. Fölül a lassú csillapítás csavarját (kicsi) egy egész fordulatra nyitottam ki. A hátsó rugóstagon alul egy egész fordulatra volt nyitva a nyomó fokozat csillapítása, a rugóel?feszítéshez nem nyúltam, fölül 7 kattintásra volt nyitva a kirugózás csillapítása. Ki lehet próbálni, ha valakit érdekel, mert a gyárinál sokkal jobb így a pályára, de szerintem ennél van még jobb beállítás is.

Azt vettem még észre, hogy a célegyenes után a jobbos kigyorsításán már nagy tempónál er?s vibráció alakult ki. És a tempó fokozásával ez egyfolytában er?södött, egészen a féktávig. Onnantól viszont megsz?nt és legközelebb a következ? körben megint ugyanitt jött el?. Ez nem volt annyira zavaró, csak inkább az, hogy nem tudtam, hogy mit?l lehet. Erre kés?bb se jöttem rá, úgyhogy ha valakivel ez el?fordult szívesen írnék róla, hogy szüntette meg.

Végre teljesen lefektetett motornál sem ér le semmi! Az el?z? modellen, az idom ilyen tempónál leért, és csúnya karcolásokat találtunk rajta. Ennél a karcsú hasidomnál, ez a veszély már nem fenyeget. A lábtartók magassága is ideális, azok sem karcolták az aszfaltot, pedig a gumikon egy kis majrécsík sem maradt. Egyedül az utcai váltó miatt volt néhányszor, hogy leért a csizmám orra, amikor a balos kanyarokban éppen rá kellett váltanom.

A féktávokon az eleinte kemény fék egy kissé bepuhult és 1-es állásba kellett állítsam a kart, hogy nehogy az ujjamra húzzam. Egyébként hihetetlenül jól fog a fék a pályán is. A tárcsa ugyan kissé meglilult, de ett?l még nem lett rosszabb a fékhatás. S?t amikor hazafelé jöttem és kih?lt a fékfolyadék teljesen olyan lett a fék amilyen álmainkban szokott lenni. Jót tett neki a pályázás, egészen kemény lett, de pályahasználatra mindenképpen fémhálós fékcsöveket érdemes rárakni. A tárcsáról hazafelé szépen le is kopott a rárakódott lilás réteg.

A legjobb körid?t 2,08 sikerült leszorítani, tudom, hogy ment volna még lejjebb, de a gumival szerzett rossz utcai tapasztalatok miatt az elején beleköltözött a para a fejembe és nem nagyon akartam forszírozni tovább. Meg persze az is benne volt, hogy ezt egyben szeretnék viszontlátni a Honda Hungary-nél, amikor visszaviszem.

Ez a motor egy egészséges kompromisszum ide a pályára és az utcára is. Ha én használnám, felraknék rá ValterMoto lábtartókonzolokat, hogy meg tudjam fordítani a váltót, bukógombákat, egy magasabb plexit, Dunlop D209 GP gumikat, és ha még a hangját is akarnám hallani, akkor egy Akrapovic dobot a Karasnából.

A teszt támogatói
 

Honda Hungary: 600RR
Motoroázis: Arai RX-7 Corsair
DangerBikes: Puma 1000 csizma, ValterMoto, Zero Gravity
Karasna:Dainese Izalco b?rruci

Külön köszönet Varga Szabolcsnak és Pacsorasz Vikotrnak a közrem?ködésért.

 

ugrás fel