EST. 2002

690 alá igyekszik a KTM

A KTM-nél vezet? pozícióban ül? forrásunk meger?sítette azt, amit amúgy is sejteni lehetett: nem csak a Duke 125 lesz az egyetlen nyolcadliterese a narancs brandnek. A Kishercegben is használt, az indiai Bajaj által gyártott motorblokkot belátható id?n belül több új modellben fogják felhasználni.

Anélkül hogy bármi konkrétumot árult volna el, informátorunktól megtudtuk, a terjeszkedést kisköbcentiben is azokban a szegmensekben tervezi a gyár, melyekben amúgy is jelen van, ami azt jelenti hogy Adventure, szupermotó, sportmotor, és talán túra (az SM-T-vonal) stílusú kis KTM-ekre is nyugodtan felkészülhetünk már most lélekben.

KTM Duke 125 galéria

Duke 125: az els?, de korántsem utolsó kisköbös utcai KTM.

A 125-ös géposztályba egyszerre ennyi újat bedobni azonban nem lenne ésszer?, ezért egyrészr?l az új modellek várhatóan fokozatosan, évek leforgása alatt bukkannak majd fel, valamint azt sem mondta senki, hogy kizárólag 125-ösben kellene gondolkodnunk. 690 alatt ugyanis van még b?ven „hely”, a KTM mérnökeit pedig semmilyen eddigi séma sem köti, amit be kellene tartaniuk, teljesen szabadon álmodhatják meg a 125-nél nagyobb, de 690 köbcentinél kisebb modellek akár köbcentijét, akár kialakítását.

Az azonban nem valószín?, hogy KTM beáll a sorba és a konkurenciához hasonlóan 250-eseket kezd majd gyártani. Még marketing szempontból is sokkalta valószín?bb, hogy nem lesznek restek meglovagolni a 350-es hullámot, azaz az MX1 világbajnok SX-F 350 versenymotor sikereit (ha csak szóban, de) „utcára átültetve” egy 350 köbcenti körüli új, valószín?leg egyhengeres motor-platformot fejleszteni ki. Ez a kép a Ready to Race-ségbe is jól illene, hiszen ezzel a henger?rtartalommal majd’ az összes gyártónál elterjedt negyedlitereseket egyetlen ütéssel küldhetnék padlóra, sportos, jól felszerelt és er?s 350-eseikkel ?k lehetnének az 500 köbcenti alatti kategória egyeduralkodói az európai gyártók között.

Gondoljunk csak bele például egy KTM SM-R 350-be! Egészen jól hangzik, nem?

ugrás fel