1946. április 23. nem az els? Vespa születésének dátuma, de ezen a napon került bejegyzésre a szabadalmi hivatalban az olaszországi Florence-ben.
A Vespa atyja Corradino D’Ascanio volt, a feladatot pedig, hogy találjon ki egy olcsó, könnyen kezelhet? kétkerek? járm?vet, ami majd fellendíti az olasz ipart a második világháború után, Enrico Piaggio kapta meg.
D’Ascaniónak nem tetszett a lánchajtás, ezért azt elhagyta, helyette a hátsó kereket közvetlenül hajtotta meg. A masszív fémtest, a markolaton helyet kapott váltó és a repül?gépekr?l mintázott egykarú els? villa a brand védjegyévé váltak. Utóbbi megkönnyítette a kerékcserét, amire gyakran volt szükség az akkori utakon.
Enrico Piaggio kétezer darabbal indította a 98 köbcentis robogó gyártását, mára több mint 18 millió készült bel?le, és a világ minden pontján van bel?le.
Napjainkban három gyárban készülnek a Vespák. Az európai és amerikai piacot a Pontedrában lév? üzem látja el, a vietnami gyárban néhány napja érték el az 500 000. legyártott darabot, Indiában pedig 2012 áprilisában nyílt egy üzem a helyi piacok ellátására.
Mit is mondhatnánk? Viva il Vespa!
Legutóbbi hozzászólások