EST. 2002

Átalakuló casco-díjak: kellünk a biztosítóknak

Extrém összeg? díj mellett elérhet? casco, ENSZ békefenntartókkal azonos veszélyességi kategóriába sorolt baleset- és életbiztosítási lehet?ségek: ilyen feltételek mellett nem csoda, hogy a motorosoknak az autósokhoz képest is igen alacsony hányada kötött eddig biztosítást magára vagy járm?vére.

Vélhet?en az autóvásárlások jelent?s csökkenését eredményez? válságnak is szerepe van abban, hogy egyre több biztosító lát komoly potenciális ügyfelet abban a több mint százezres rétegben, amelyet jó anyagi helyzetben lév?, 30 év feletti, felel?sségteljesen közleked? motorosok alkotnak. Így akár komoly verseny is indulhat ennek az eddig leginkább csak megt?rt célközönségnek a megnyeréséért.

Igencsak meglep?dhet az a motoros, aki ma biztosítást szeretne kötni járm?vére. Egyrészt azt tapasztalhatja, hogy az autós biztosítások piacán tapasztalt éles versennyel ellentétben a legtöbb biztosító egyáltalán nem is kínál számára ilyen terméket, ha pedig valahol talál motoros cascót, azt jelent?s felárral és igencsak limitált szolgáltatási körrel tudja megkötni (az extrákra – ilyen lehet a b?rülés vagy a különleges kipufogó – például nem vonatkoznak). Olyan élet- és balesetbiztosítást pedig csak elvétve talál, amelyik erre a tevékenységére is kiterjed.

Számára senki nem kínál terméket

Mindez annak a korábbi biztosítói megközelítésnek az eredménye, amely a motorosokban – egy, differenciálatlan kategóriáként szemlélve ?ket – általánosan az extrém kockázatot jelent?, felel?tlenül száguldozó egyéneket látta. Ez a megközelítés világosan látszik azon a példán, amely egy terepjáró és egy túramotor biztosítási feltételeit hasonlítja össze a CLB által üzemeltetett biztositastipp.hu adatai alapján.

A szemléletesség kedvéért az összehasonlított járm?vek közül az egyik legyen egy 1600 cm3-es motorral felszerelt Suzuki Grand Vitara, a másik pedig egy ezres Suzuki V-Strom túramotor. Mindkét járm? újonnan vásárolt, mindkett? tulajdonosa ugyanaz a 36 éves, Budapest III. kerületében él? személy. Az alacsonyabb átlagos futásteljesítmény jelent?s kockázati el?nyt biztosít a leginkább a tavasz és ?sz közötti id?szakban használt túramotor számára. Ennek ellenére a motorok biztosítási díja a jellemz?en két-háromszoros szintr?l indul még az autós terepjáró kategóriához képest is.

Mi változhat az idén? A motorosok felé nyitó biztosítók el?ször is a valóságot jobban leképez? biztosítási kategóriákat alakítanak majd ki. Értelemszer?en els?sorban a jó anyagi helyzetben lév?, felel?sségteljesen közleked? motorosok rétegét fogják megcélozni, amelynek tagjai els?sorban az életkoruk, illetve a birtokolt járm? típusa alapján jól beazonosíthatók.

Reciklált klasszikus: totálkár Athénban, az Olimpia évében

„Ezt a prémium csoportot – amelynek kiterjedése akár a százezres létszámot is elérheti – az átlagosnál nagyobb felel?sségtudat jellemzi, vagyis további biztosítások (élet-, lakás- és utasbiztosítás) kötésére is nyitottak.” – mondja Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési igazgatója. „Emellett arról sem szabad elfeledkezni, hogy ennek a márkah?séggel rendelkez? rétegnek szinte mindegyik tagja rendelkezik biztosítandó autóval is, amelyet ?szt?l tavaszig a motor helyett is használ.” A fentieknek megfelel?en a márka helyett a motor típusa lesz a mérvadó: a laikus számára is könnyen elképzelhet?, mennyire más veszélyekkel jár egy sportmotor, mint egy túra, egy városi vagy egy veterán kategóriájú járm?.

A megfelel? szegmentálás eredményeképpen a motoros biztosítások átlagdíja az idén jelent?s csökkenésnek indulhat. A balesetbiztosítási lehet?ségek várhatóan jelent?sen kiszélesednek, és megjelenhetnek komplex motoros biztosítási csomagok is: ezek nem csupán a kötelez?+casco+balesetbiztosítási háromszögben mozoghatnak, de a biztosítók kedvez? ajánlatokat építhetnek be autó- vagy akár lakásbiztosításra is.

„A motoros piac aktivitása nagyon szezonfügg?.” – mondja Németh Péter. „Ezért a várható változások már a következ? egy-két hónapban világosan láthatóak lesznek. Hamarosan kiderül, mely biztosítótársaságok lesznek az els?k, amelyek ezen a ma még jórészt feltáratlan piacon igyekeznek hosszabb távra is minél nagyobb szeletet megszerezni maguknak.”

ugrás fel