Na végre! Ugye, hogy le lehet gy?zni a Stewartot. Pedig már azt hittük, afrókánkra nincs ellenszer idén. Hét zsinórgy?zelem után Reed végre révbe ért a Suzukival, megállította a Yamaha egyeduralmát. A pontállás megint egyenl?, így érkezik a mez?ny Daytonába. Mégis igazuk lehet a nagy örgeknek, miszerint a bajnokság mindig Daytonában fordul át vérengzésbe. Már csak Reed barátunk kitartására kell ide, és tényleg horror lesz a vége!
Jobb híján már idebent a szerkeszt?ségben is csak azon tudtunk hajba kapni minden egyes hétvégén, hogy akkor most mennyivel is hozza Stewart az éppen aktuális versenyt. Mivel most mindegyik kolléga a Superbike-ra figyelt, el is feledkeztünk a szuperkrosszról. A többieket valahogy jobban leköti az új Aprilia technikai csemegéi, vagy Haga-san kanyartechnikája. Így jobb híjján egyedül voltam kénytelen néha kitekinteni a szuperkrossz live timingra két SBK rundó között. Persze, hogy ilyenkor történik egy méretes katasztrófa a világ másik felén. Üdv innen a gép elöl kedves Murphy!
Sem Reedet, sem pedig Stewartot nem kedvelem jobban a másiknál, de most egy kicsit Reed oldalára kell álljak. Megérdemelte végre ez az ausztrál srác ezt a csipetnyi gy?zelmecskét. Amit eddig ki kellett állnia James mellett, abba idegileg bármelyik más versenyz? belerokkant volna már. Majdnem Reed is ráment, nem tudom, honnan kaparta össze magát erre a versenyre. Sokan ezért szereteik az ausztrál címvéd?t. Soha nem adja fel, ha kell akkor összezúzott vállal (2006 Daytona) is rajthoz áll, és becsületére legyen mondva, mindig hozza a jó körid?ket.
MX rovatot az MX-Flash támogatja
|
|
A Monster Energy italok, és a legmen?bb krosszmotor-dekorok hazai forgalmazója: Tel: +36 30 682 16 06 E-mail: info@mx-flash.com |
Eddig leginkább a rajtjain mentek el a versenyek. Most ? nyerte a holeshotot. Els?ként fordult el, és rögtön a saját iramát diktálhatta. Ennyit számít egy jó rajt. F?leg ezen a mostani pályán, amit Indiana állam motokrossz legendája, Mike Larocco álmodott meg. Elképeszt?en technikásra sikerült a vonalvezetése, amibe kétszer is beletörött Stewart bicskája. El?ször rögtön a verseny elején dobta el a vasat James, de hamar visszaállt a versenybe, legy?rte az el?tte álló Alessi-Windham duót, és újra Reed után vetette magát. De még hogy! A 450-es Yamaha ennyire még nem táncolt alatt, végig a határon motorozott, néha még azon túl is.
Fáradtságos munkával ledolgozta hét másodperces hátrányát, és végre elkezd?dhetett a két titán közti harc, amit a cikkben látható pár fotó sem tud igazán visszaadni. Stewart gyorsabb volt, ez nem kérdés, de az égiek most nem akarták, hogy nyerjen. Egyszer a lekörözöttek tettek be neki, majd újra hibázott, de még így sem adta fel. Stewart lendülete azonban kevés volt, hogy befogja Reedet. Hét verseny után elbukott a kihívó. Karrierje leghosszabb gy?zelmi sorozatának saját maga vetett véget, a címvéd? pedig hidegvérrel használta ki a ziccert.
A két bajnokaspiráns harca teljesen elvonta a figyelmet a háttérben zajló csatákról. Josh Grant és Ivan Tedesco legalább ilyen keményen meccseltek a negyedik helyért. Végül az ifjonti lendület legy?zte a tapasztalatot, Grant lett a negyedik Mike Alessi mögött. Alessi most ért oda a dobogóra életében el?ször a királykategóriában. Hosszú út volt idáig. F?leg a tavalyi horrorisztikus bukása után. A sorozat aranyifja, Ryan Villopoto rémes hétvégét fogott ki. Egy pillanatra sem volt partiban az élmez?nnyel. Sokáig a 13. helyen küzdött, de sikerült feltornáznia magát a 9. helyre. Nem itt lenne a helye!
Reed lesipuskás gy?zelmével újra egyenl? a bajnokság. mintha az elmúlt nyolc verseny meg sem történt volna. Így indulnak útnak a széria legpatinánsabb fordulójára, a daytonai viadalra, ami ha a statisztikát bogarásszuk, akkor Stewartnak fekszik jobban. A lecke tehát fel van adva a bajnoknak!
A 17 fordulós bajnokság 9. állomása – Indianapolis
|
|
450cc Main: 450cc pontállás: |
Indianapolisi sztori
Csak egy dologra lehet gondolni, ha meghalljuk ezt a szót: Indianapolis. A motorosportokra. A bezing?zzel megfert?zött homo sapienseknek rajongásuk tárgyának mekkája ez a város, furcsa mód’ a szuperkrossznak mégsincsenek itt nagy hagyományai. Az els? versenyt a Hooiser Dome-ban rendezték meg, amit 1983-ban építettek, de csak 1992-ben léphetett be el?ször a mez?ny a hatalmas fedett arénába. Jeff Stanton és Jimmy Button gy?zelmével indult el a szuperkorssz-láz a városban.
A stafétát Jeremy McGrath vette át, négy éven át megfoghatatlan volt az id?közben RCA Dome-ra átkeresztelt sportcsarnokban. MC szériáját Jeff Emig szakított meg 1997-ben, de ’98-ban és 2000-ben újra ? volt itt a legjobb. Aztán jött Ricky Carmichael uralkodása, amibe néha belepiszkáltak mások is: 2002-ben David Vuillemin, 2004-ben pedig Mike Larocco. Utóbbinak ez volt az utolsó futamgy?zelme. RC visszavonulása után pedig Stewart és Reed nyerte a versenyeket.
Idént?l új id?számítás kezd?dik a városban, az RCA Dome helyét átvette egy szebb, nagyobb, modernebb komplexum, a Lucas Oil stadion . A mez?ny már ebben a grandiózus aránéban rajtolt el. Közel 70.000 ember fér el a 170 ezer négyzetméteren elterül? stadionban, amiben 1400 mellékhelyiség találtó! Nem aprózták el az épitkezést, az már biztos.
Pourcel szériájának is vége
Csapattársa, Austin Stroupe állította meg. Stroupe már múlt héten is a leggyorsabb volt, de egy ki nem kényszerített hiba miatt bukta a gy?zelmet. Most minden összejött neki, bár a piros zászló ezúttal is meglendült az els? pár méter után. Ez azonban egyáltalán nem törte meg lendületét. Gyorsan lenyomta Pourcelt, és meg sem állt a kockás zászlóig.
A Monster-fiúk komótosan motoroztak célba az els? két helyen – úgy néz ki, még egy bajnoki táblát kap Mitch Payton. A suzukis Nico Izzinél csak Pourcel a kiegyensúlyozottabb. A tavalyi év újonca most is ott van a dobogón, de még üdébb színfoltja volt a viadalnak Branden Jessemen (a fotón), a 2003-as kiírás bajnoka. A karrierjét újraépít? motoros a negyedik helyen ért célba.
Három rundó után továbbra is Pourcel vezeti a bajnokságot 10 ponttal megel?zve Nico Izzit. Stroupe gy?zelmével feljött a harmadik helyre, 15 pont jelenleg a lemaradása a listavezet? csapattársával szemben. Ha Stroupe ilyen iramban támad a hátralév? öt állomáson is, akkor a nyugati szériához hasonló végkifejlet várható.
A 8 fordulós keleti bajnokság 3. állomása – Indianapolis
|
|
250cc Main: 250cc Kelet pontállás: |
Legutóbbi hozzászólások