EST. 2002

A Yamaha kivonul a FIM-Rally versenyekről, beleértve a Dakart is

A Yamaha Europe sajtóközleményben tudatta, hogy kiszáll a FIM Terep-rally világbajnokságból, melynek része a Dakar is.

Az európai Yamaha elnök-vezérigazgató, Eric de Seynes nyilatkozata:

„A Yamahának hosszú és sikeres történelme van a Dakar rally versenyeken, amely 1979-ig nyúlik vissza és megszakítás nélkül folytatódik napjainkig. A versenyhez személyes élmények is kötnek, kétszer indultam rajta és sokat dolgoztam Jean-Claude Olivier-rel, aki a nemcsak versenyzett és nyert a Dakaron, de a Yamaha legsikeresebb szezonját is felügyelte.”

„Bár a Dakar nagyrészt közel tudott maradni gyökereihez, még akkor is, amikor el kellett hagynia Afrikát, a világ amely körül veszi jelentősen megváltozott. Terepmotoros ügyfeleink ma már más elvárásokat támasztanak, más termékeket keresnek, és ki kell szolgálnunk Őket, ha kapcsolatba akarunk maradni velük. Ezért úgy döntöttünk, hogy véget vetünk hosszú történetünknek a Dakar Rallyn, és a FIM Terep-rally világbajnokságon, de egyben megerősítjük elkötelezettségünket a Dakaron a Yamaha YXZ1000R SSV-vel.”

„A Yamaha elkötelezettsége a motorkerékpár Rally Raid mellet nem ért véget, de a jövőben szorosabb kapcsolatot kell tartanunk ügyfeleinkkel, tovább fejlesztve a Ténéré 700-ban rejlő lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik vevőink számára, hogy újra felfedezzék a rally versenyzés kalandos világát.”

A Yamaha láthatóan a FIM Cross-Country Rally szabályaink megváltoztatását szorgalmazza, hogy a kereskedelemben kapható kalandmotorok szerepeljenek a versenyeken, a méregdrága különleges versenymotorok helyett. Az tény, hogy a 450-es kategóriának nincs bázisa az utcai motorozás világában, a marketing mint eszköz pedig keveset ér, ha egy nehezen elérhető terméket próbálunk népszerűsíteni.

A Yamaha az egyetlen cég, amely a kezdetek óta jelen van a Dakar sorozatban, és a francia Cyril Neveuvalnak köszönhetően már az első 1979-es versenyt sikerült megnyernie, a legendás XT500-al. A japán gyártó további 7 győzelmet aratott, az összesen 44 éves múlttal rendelkező sivatagi versenyen. 2004-ben a francia David Frétigné egy különleges újítással, egy egyedülálló WR450F 2-Trac (2×2) nyergében versenyzett, mely két kerék hajtású típus volt.

A Yamaha az évek alatt megszerzett tudása, most a vásárlók igényeire összpontosul a Ténéré World Raiddel.

Kérdés mi lesz ez után? Mit lép a Honda, aki így egyedül maradt a KTM és szatellit csapataival szemben. Ha Ők is hasonló döntésre jutnak, akár komoly átalakulás is várható a Rally szakágban.

ugrás fel