EST. 2002

SBK, Portimao: Bayliss-dupla búcsúzóul

Egy gyönyör? duplázás zárásául a 2008-as bajnokságnak és egy csodálatos pályának. Ezt akarták, ez lett, egy olyan helyszínen, ahol annakel?tte még nem járt a sorozat. Haga tehette volna izgalmassá, de az els? versenyen váltóhiba, a másodikon pedig stop and go büntetés… úgy nehéz. Ez a két mal?r, és a csapattárs Troy Corser egy harmadik és egy hatodik hely után begy?jtött pontjai egyben azzal is járnak, hogy a 2008-as ezüstérmes az ausztrál… Checa a régi jó formáját hozta, nagy kedvvel küzdött, nagy finisben kapott ki az els? versenyen, azaz lett második. Élénk, látványos futamokat hozott Portugália, sok f?szerepl?vel és magas színvonallal.


Els? verseny

A nagydíj végén visszavonul, de ez már egyáltalán nem érdekes az els? futam rajtrácsán állva, a pole pozícióban. El is jön els?ként Bayliss, az els? kanyarban már nyúlik is el, mögötte Corser, Rea, Xaus és Crutchlow, kerék a keréken. Megvan az els? végzetes csetepaté: Fabrizio és Biaggi akadnak össze – fogalmazzunk diplomatikusan így, Max máshogy kommunikálta le a dolgot – , mindenesetre a tény: a két olasz a bukótérben.

Az ötödik körben a 21-es Ducati az egyedüli, amely 1’45’ alatti köröket megy – Bayliss el?nye 4’7-esre duzzad. Az üldöz?k sorrendje: Xaus, Haslam, Corser, Rea, Haga és Checa. Heten, mint a gonoszok, harcban a dobogóért – tokkáta és fúga. Fenomenális el?adás. Három foduló, és az ausztrál világbajnok el?nye már 7 mp, a csoport pedig két részre szakad. Neukirchner esik ki a versenyb?l. Féltávnál Troy papa elkezdi a tartalékolást, van mit beosztani, az el?ny 6’6. Haslam és Haga csatáznak nagyot, el?bbi a tizenkettedik körben adja meg magát, annyira kiesik a ritmusból, hogy Corser és Checa is elmennek mellette. 2’6 a különbség, Checa és Haga találnak egymásra. Három körrel a vége el?tt Checa második, némi fórral Corser el?tt, a negyedik helyért nyílt harc Haslam, Rea, Nieto és a felkapaszkodó Lavilla közt. Az utolsó körben Bayliss már sétamotorozik: Checa egy mp-vel gyorsabb nála, a különbség 3’3-ra csökken – a végén 2’2 Checa, 6’9 Corser és 15’2 Rea hátránya.

Els? verseny

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 C. Checa Honda CBR1000RR 2.207

3 T. Corser Yamaha YZF-R1 6.972

4 J. Rea Honda CBR1000RR 15.228

5 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 16.126

6 G.Lavilla Honda CBR1000RR 18.152

7 L. Haslam Honda CBR1000RR 18.939

8 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 20.942

9 R. Xaus Ducati 1098 RS 08 32.018

10 R. Laconi Kawasaki ZX-10R 32.871

11 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 36.778

12 R. Rolfo Honda CBR1000RR 36.848

13 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 41.667

14 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 41.806

15 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 48.337

16 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 50.295

17 C.Walker Honda CBR1000RR 50.840

18 S. Aoyama Honda CBR1000RR 1’05.928

19 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 1’06.813

20 D. Checa Yamaha YZF-R1 1’07.007

21 L. Carreira Suzuki GSX-R1000 K8, egy kör hátrány


Második verseny

Biaggi fordul els?ként, utána hárman – Xaus, Bayliss és Rea, meg is el?zik az olaszt, aki saját bevallása szerint ‘követett el hibákat, de semmi mentséget nem talált a második versenybéli gyenge produkcióért.’ Rea vezet egy kicsit, aztán Bayliss áll az élre, hogy aztán megfussa az 1’43’939-es portimaói pályacsúcsot. Aztán még egy gyorskör, amelyben újabb nyolc tizedet mér a második Xausra – akinek egyre nehezebben megy a védekezés: a harmadik kör elején Rea üti el majdnem a spanyolt, akit Corser és Haga is megel?znek a ‘helyzetmentés’ miatt. Troy kapitány az elején még lejjebb szállítja a körid?t, Nori-san tartja a tempót, ott is hagyja Corsert, Xaust – azzal második. Eközben Biaggi tizenötödik, 12’2-es hátránnyal…

A meglepetések sora ezzel még ért véget: Haga boxutcában megállásos büntetést kap. Ezt el is végzi, aztán vissza a pályára, hiszonnyolcadikként. A nyolcadik körben Bayliss öt másodperccel megy, Xausnak ott van a nyakán Fabrizio, aztán a csapat. Amelyben Rea ront el egy kanyarbemenetet, a bukótérben végzi, visszaáll tizenhatodiknak. Xaus nem kerülheti el az esést, Checa pedig, hogy kikerülje a Ducatit, elhagyni kényszerül a pályát, és értékes pozíciókat veszít.

Féltávnál már látszanak a f? er?vonalak: Bayliss hat másodperces el?nyt halmoz fel Fabrizióval szemben, harmadik odább Neukirchner, majd Corser. Az ausztrál foggal-körömmel védi a negyedik helyezést, de el?tt Haslam, aztán Nieto törik meg az ellenállást. Két körrel a kockás zászló el?tt Haslam teljesíti be a fogócskát Neukirchnerrel szemben: ezzel dobogón végez, mivel a suzukis német nem tud visszavágni. Troy Bayliss, a bajnok az utolsó idei futam gy?ztese, Michel Fabrizio a második.

Második verseny

1 T. Bayliss Ducati 1098 F08
2 M.Fabrizio Ducati 1098 F08 3.638

3 L. Haslam Honda CBR1000RR 4.356

4 M.Neukirchner Suzuki GSX-R1000 4.983

5 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 6.775

6 T. Corser Yamaha YZF-R1 7.403

7 C. Checa Honda CBR1000RR 7.578

8 G.Lavilla Honda CBR1000RR 16.113

9 C.Crutchlow Honda CBR1000RR 16.284

10 R. Laconi Kawasaki ZX-10R 16.446

11 R. Kiyonari Honda CBR1000RR 21.633

12 J. Smrz Ducati 1098 RS 08 22.098

13 M.Biaggi Ducati 1098 RS 08 24.089

14 N.Haga Yamaha YZF-R1 24.117

15 J. Rea Honda CBR1000RR 31.003

16 A. Badovini Kawasaki ZX-10R 31.136

17 S. Nakatomi Yamaha YZF-R1 31.330

18 R. Rolfo Honda CBR1000RR 32.272

19 C.Walker Honda CBR1000RR 34.049

20 S. Gimbert Yamaha YZF-R1 35.028

21 K. Muggeridge Honda CBR1000RR 41.669

22 D. Checa Yamaha YZF-R1 44.889

23 Y. Kagayama Suzuki GSX-R1000 47.366

24 M.Tamada Kawasaki ZX-10R 48.733

25 T. Bridewell Suzuki GSX-R1000 1’07.702

26 S. Aoyama Honda CBR1000RR 1’14.242

27 L. Scassa Honda CBR1000RR 1’34.781

28 L. Carreira Suzuki GSX-R1000 1’37.326

29 C. Zaiser Yamaha YZF-R1, egy kör hátrány

ugrás fel