EST. 2002

A Spies kölyök a Yamaháé

Az amerikaiak titánja a Superbike világbajnokságban folytatja a Yamaha gyári együttesénél, méghozzá a szintén újonc brit Tom Sykes mellett. A 24 esztend?s, dallasi illet?ség? Spies nem kevesebbet mondhat el magáról, mint hogy zsinórban harmadszor avatták bajnokká az AMA sorozatban – rajta kívül csak három sportolónak sikerült ez a széria történetében. A tengerentúli versengésben a derék Ben, fiatal kora ellenére a harmadik az örökranglistán, ami a futamgy?zelmek számát illeti: 29-szer volt sikeres.


Most természetesen nagy az öröm és túláradó a pozitivizmus, ami a nyilatkozatokat illeti: ‘Fontos lépés ez a pályafutásomban, nagyon boldog vagyok, hogy a Yamahával versenyezhetek a WSBK-ban. Eljuthatok a világ legkiválóbb ringjeire, ráadásul egy ilyen remek motorral, mint amilyen az R1-es. Meggy?z?désem, hogy a lehet? legjobb körülményeket kapom meg, mire elkezd?dik a szezon.’

‘Az SBK Amerikában született, mégis jó ideje nem nyert amerikai versenyz?. Pedig óriásiak a hagyományok, s én remélem, hogy a nevemet egyszer majd Fred Merkellel, Doug Polennel, Scott Russellel, John Kocinskivel és Colin Edwardsszal említik egy lapon. Sok ajánlatot kaptam és mérlegeltem, ám hamar rájöttem, hogy a Yamaháé a legjobb számomra. Er?sen akarták, hogy hozzájuk szeg?djek, befogadott a család, azt érzem. Ez pedig ugyancsak fontos számomra. Alig várom, hogy kezdjük.’

A texasi profi karrierje 2000-ben kezd?dött el, két évadot húzott le a stock bajnokságban, aztán még kett?t a supersport géposztályban. Bemutatkozása szezonjában ezüstöt szerzett az AMA SBK-ban, amit a három arany követett – ezeket úgy szerezte meg, hogy szinte hihetetlen arányban, a nevezett versenyek 90%-ában végzett dobogón! Spies tett egy villámlátogatást a MotoGP-ben is, Loris Capirossit helyettesítette az idei Brit Nagydíjon, 14. helyével két pontot szerzett. Szabadkártyásként indult Laguna Secában a Suzukival, ott nyolcadikként intették le, Indianapolisban hatodiknak futott be egy jó versenyzést bemutatva.

Az SBK jöv? évével kapcsolatos hír, hogy a Honda Ten Kate meger?sítette helyén mindkét idei pilótáját, azaz marad a Checa-Kiyonari felállás. A japán kulcscsontját törte, így a soros Magny Cours-i Francia Nagydíjon Martin Bauer ülhet majd a CBR-en. 2009-ben egy harmadik motort is kiállít az alakulat, azt a WSS-ben jelenleg összetett-második Jonathan Rea kapja meg a hírek szerint.

ugrás fel