EST. 2002

BMW: gondok az elektronikus gyújtással

Olaszországban igencsak népszer?ek a BMW motorok, igazi kaszt alakult ki az évek-évtizedek
során a mintegy hatvanmilliós piacon, s a bajorok itáliai leánycége évr?l évre javuló
eredményeket mutatott fel. Talán éppen most torpan majd meg a sikertörténet lendülete,
hiszen apró, ám annál zavaróbb technikai hiányosságok bukkantak felszínre – írja a legjelesebb
folyóirat, a Motociclismo internetes kiadása szeptember eleji keltezéssel.

‘Ha nem szeretnétek megkockáztatni, hogy gyalog maradsz, mert a BMW-d nem ismeri fel az
elektronikus kulcsot és esze ágában sincs elindulni, vagy mert a tank üreset jelez, pedig
éppen tankoltál egy telit – nos, akkor menjetek el a legközelebbi márkakereskedésbe, és
garanciális keretek között nézessétek át a masinát.’ Az alaphelyzet a következ?: a német
gyár annyi megrendelést kapott az utóbbi id?ben, hogy egész egyszer?en tarthatatlan az eddig
alkalmazott min?ségellen?rzési rendszer. Az eredmény: a tulajdonoshoz is túl szigorú immobilizerek,
rosszul m?köd? benzinpumpák az R 1200 GS-en… Az olasz képviselet ügyvezet? igazgatója,
Adrian Roderick úr kénytelen volt elismerni: a problémák valósak. ‘Ezek a gondok tényleg
jelentkeztek. Az ok, hogy a rendelések jó 40%-kal megnövekedtek, éves szinten a gyártósorok
15-20%-kal nagyobb ütemben dolgoznak.’ Visszahívó kampányt nem indított a BMW ennek ellenére
sem, mivel a biztonságot nem érint? a kérdés, viszont a hibás alkatrészeket garanciában cserélik.

Hendrik van Kuenheim, a BMW elnöke igyekszik rövidre zárni: ‘Több motort adtunk el, így
teljesen normális, hogy több probléma jelentkezett.’ A nagy számok törvénye. Az olasz BMW-gazdák, a sok-sok epizód hatására szeptemberben levelet kapnak az import?rt?l,
amelyben a kereskedésekbe hívják ?ket átvizsgálásra, és esetleges alkatrészcserére.

ugrás fel