EST. 2002

A négy tárcsa vajon mi?

Ilyet sem látni minden utcasarkon. A gyártók egyike sem vette még át a rendszert, pedig el?nyei mérhet?ek, és a gyártási költség sem rúg az egekbe. Hasonló elv? fejlesztési irányokkal viszont már találkozhattunk, tavaly például a 125GP-ben, ahol az egyoldali nagyméret? tárcsákat kétoldali kisebbekkel váltották fel. Ugyanazokra a hatásokra vadásznak a Beringer mérnökei, amiket Talmácsiék akartak elérni – sikeresen.

Az még csak hagyján, hogy 20%-al er?sebb lesz a fékhatás. Jó persze ez is, de a dolog lényege nem ebben áll. A négy 230 mm átmér?j? tárcsa összesen 980 grammal kevesebbet nyom, mint a szokásos két 320 mm-es darab, ami csökkenti a rugózatlan tömeget. A kisebb tömeg miatt viszont a giroszkópikus hatás is csökken, a mérések szerint a nagytárcsás értékhez képest a harmadára, a karbon tárcsákhoz képest 30%-al, minek következtében könnyebben lehet az els? kereket befordítani a kanyarba.

A felépítésben két középs? statikus fékbetét, azok mellett a két tárcsa, majd az azokhoz a dugattyúkkal szorított betétek szerepelnek. Még nagyobbat durranna a dolog, ha a négy tárcsát is karbonból csinálnák. Lesz szériagyártásban?

ugrás fel