EST. 2002

És megint az R1…

Az már szinte biztosra vehet?, hogy a Yamaha g?zer?vel dolgozik a 2009-es modellév YZF-R1-esén, err?l már megemlékeztünk több ízben, legutóbb épp a múlt héten. Sok újdonság nincsen, napvilágot látott viszont egy fotó-grafika spanyol (Motociclismo.es) és angol (MCN) oldalakon, néhány feltételezés illetve ‘félgyári’ pletyka kséretében.

Szuperkönny? motort készítenek a hangvillások, több alkatrész magnézium-ötvözet alapanyagú lesz, egyebek mellett kerül a vázszerkezetbe és az olajtekn?be is bel?le, ezzel csak a váz két kilogrammal mutatkozhat könnyebbnek így, a járm? egésze pedig mintegy tíz kilóval nyomhat kevesebbet. Mindez a 190 lóer? körülire taksált csúcsteljesítményhez. Esztétikailag, mint azt már korábban megrebbentették többen, mamolai forrásanyagra támaszkodva, az R1 a hatszázas hugocskára hajaz majd. A blokkról semmi hír, vélhet?en soros négyhengeres, talán traction control.

ugrás fel