Ember legyen a talpán, aki tempóban átf?zi a monzai csíkot. Trükkös részek szakítják meg a hosszú gyors egyenesek egymásutánjait. Sikán, egyenes, legényes féktáv, na meg a parabolika. Ezt a négyet kell bevésni a rutinvizsgán, ha valaki pirítani akar Monzában. A kvalifikációs edzések után úgy t?nt, hogy jött egy pálya, ahol nem lesznek ott a Ducatik, ahol újra kiélesedhet a pontverseny, ahol a Bayliss-vezette sereg beszürkül, és ahol a japán sorosok ragyoghatnak. Ez így is lett – többé-kevésbé. Troy végül a Bayliss-féle javítófaktorral korrigálja az 1098-ra vonatkoztatott értéket, és ezzel 1-0-ra hozza az els? félid?t. Mi lesz itt holnap?
Lavilla körideje eléggé harmatosra sikeredett – még magához képest is-, de hihetetlen, ahogy megy a pályán. Oroszrulettnek látszik minden mozdulata bármelyik pilótának, aki 1:47 vagy az alatt teljesít. Szegény Biaggi a kéztöréses bukta óta nincs a csúcson, pedig a törött csontok kellemetlen emlékek csupán – beállítás gondok sújtják a Kalózt, csak úgy, mint Assenben. Kigurul Checa a pályára, sokat nem várnak t?le az id?mér?k alapján, majd megy egy bomba kört. Brávó. Majd sorban karcolnak körbe a többiek, Smrz majdnem eldobja az egyik kigyorsításon, Fabrizio sem az igazi… az egyetlen potens id?t motorozó ducatis Xaus, ám tisztán látszik, hogy az összes 1098-t megül? pilóta a hosszú egyenesekben harapja be a tizedeket – mínuszban persze. Féltek is ett?l már hetekkel ezel?tt, egy hete folyamatos az el?re kézmosás az olasz istállóknál.
Aztán jön a #21-es emberke. Feszült csend száll le a pályára, a kommentátorok is visszavesznek, bár jelenleg semmilyen zászló nem áll Baylissnek, mégis várunk. Valamire, talán egy középer?s második sorra, vagy esetleg egy els? végére, ám minden remény elszáll az els? sikánban. Túl kés?i ez a fékezés, az els? ívr?l lecsúszva érkezik a másodikba, de így már ez is rossz. Két tized legalább ott marad. Az ínyenceknek már izzad a tenyerük, a holnapi meccsre gondolnak, ahol Troynak a végéb?l kell átgyilkolnia magát a mez?nyön, briliáns el?zések garmadájával csiklandozva a néz?ket. De nem, Bayliss nem adja meg a kegyelemdöfést, már az els? mért ponton fél másodpercet hoz Carloson. Mi van? – hörögnek fel a szakért?k a pályaszélr?l. Következ? szektorban hét, és végül a célvonalon b? nyolc tized a különbség. A közönség nem tudja, csönddel vagy tajtékkal dicsérje a nagyöreget, végül Troy papa feloldja a hangulatot egy kormányelfordítós egykerékkel – és ekkor kitör a taps. Ami innent?l jön, az fontos bár, de hangulat szempontjából tök mellékes. Ezt valószín?leg nem lehet überelni. A rend kedvéért Corser egyszer?en lassú volt szuperpólos önmagához képest, jók a Hondák meg a Suzukik is. A Kawasaki majdnem odaért, de mégsem – pedig Laconi utolsó el?ttiként kezdte meg az egy körét. Haga a maga módján istenes, ? lehet a holnap meglepetése. És a második helyen egy remek formában lév? Neukirchner, aki bár kis híján összecsukja a Gixxert az egyik jobbosban, de az egyetlen legény a gáton, aki ellenállhat a Bayliss-présnek. Én legalább ilyen jó délutánt kívánok holnapra!
WSBK Monza, Superpole
|
|
1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 1:44.931 |
Legutóbbi hozzászólások