EST. 2002

WSS, Assen: Kutyaszorító a Supersportban


Igen, ez már kellett. Egy igazi, hamisítatlan, klasszikus motorverseny. Ami vérre megy. Ahol ezredek döntenek. És ez az volt. Döbbenet látvány, ahogy egyvonalban négyen érkeztek meg egy-egy er?sebb féktávra, és csupán a bátorság – néhol már vakmer?ség – döntötte el, hogy ki teszi be els?nek a kereket. Kemény volt, szoros volt, Andrew Pitt pedig férfimunkát csinált végig a 21 kör alatt. Bár néhol keményen beszúrtak neki, nem vesztett lendületet, és az utolsó kigyorsításon is 100%-on koncentrált; ez hozott neki végül a húsz mellé még öt extra egységet, hiszen tizennégy ezreddel hagyta el a másik ten kate-s Reát. Lascorz is nagyot motorozott, 16-al gazdagodik. De lássuk be… ma mindenki nagyot ment. Még a negyedik Foret is, aki a verseny els? felében sehol sem volt.

Remekül rajtol Brokes, de Jonathan Rea a Honda nyergében még ?t is lesprinteli, utóbbi lép az élre az els? kanyarban. Csalódás Foret, aki a negyedik kockából majd’ tíz helyet csúszik hátra az els? íveken; mentségére szolgáljon, hogy iszonyú a tülekedés, ami az asseni csíkon megy. Pitt nem izgulja túl az els? köröket, a negyedik hely körül karcol, bár nehéz itt egzakt pozíciókról beszélni: kanyarról-kanyarra, féktávról-féktávra változik minden, gyakorlatilag egy tízes boly vezeti a szálat, de nem kígyóban… ez nem a szokásos kép, ez nem egy motorvonat. Halrajként haladnak, hol egymás mellett, hol koccolva, már ez els? percekt?l kezdve izzik a holland leveg?.

Id?közben Parkes képviseli egyedüliként a kékeket, a másik Yamahát Foret teljesen a vezet? csoport végén hajtja. Ám Broc sem az igazi, el?zgetik jobbról is, meg balról is, képtelen az R6r-t az élre peckelni. Nem úgy Pitt, aki szisztematikusan építi fel a versenyt, és minden rundban kikerül valakit az ellenfelek közül. Mögöttük Craig Jones döntöget a CBR-rel, látszik, hogy készül valamire, de ugyanerre bazíroz Lascorz is. Hihetetlen, hogy szinte teljes Honda uralomban köröz az élmez?ny – kivéve persze Parkes-t és Veneman-t.

Nincs pihenés, nincsenek el?nyök, nem lehet lazsálni. Egy pillanatra úgy t?nik, hogy a Ten Kate alakulat meglép, ám el?nyük csak másfél körig él – majd bedarálják mindkett?t. Az eddigi ?rület az utolsó hat körre tébollyá fajul. Senkit nem érdekel semmi, nincs félsz a versenyz?kben, nem tántorít a csonttörés esélye, a testi épségért nem adnak pontokat. Menni kell! Az egyik körben Pitt esik vissza pár helyet, majd Lascorz néz el egy féktávot – vetésforgóban cserél?dnek a pilóták a top3-ban. És ekkor megindul Jones. Félelmetes elszántsággal rágja át magát a többieken, lehetetlen helyzetekben el?z magabiztosan, és hamar az élre áll. Tiszta sor, hogy 100%-on megy, minden második kanyarban bukástól menti a Hondát, ám ennek ára van. Kifullad ? is, a gumik is megfáradnak, a mögötte jöv?k pedig nem viccelnek; hamar visszaveszik az imént elvesztett helyeket, Jones pedig látványosan tempót veszt.

Fabian Foret amint a boly végéhez ér, gyorsan elkezdi megenni a hondásokat. Menetel el?re a hangvillás géppel, a semmib?l robban bele az élbe, hamar átjut csapattársán is. Lascorz is igen meggy?z?, biztosan tartja a harmadik helyét, már amennyire biztos lehet bármi egy ilyen futamon. Rea mindent feltesz egy lapra, és az élre vág. Nem állt még dobogón, nem lenne piti rögtön a tetején kezdeni, ehhez mér mindent. A korábbi elnyúlások az utolsó körben megint elt?nnek, ismét eggyé kovácsolódik a mez?ny. Az utolsó trükkös részhez érve még Rea vezet, azonban a sikánból Pitt kapja el jobban a kigyorsítást, és a küls? íven körbemotorozza a britet. 14 ezred dönt végül, nem is mondanak áldást a végeredményre, célfotóba fullad a befutó. Lascorz harmadik és Foret negyedik helye már biztos volt persze, végül rábólintanak Andrew huszonötjére. Az összetettet Lascorz vezeti 70 ponttal, majd Pitt 50-el, végül Broc Parkes 49 egységgel. Factory Racing tekintetben még mindig semmi, de megpróbáljuk utolérni ?ket. Vajon miért szkippelték Assent?

WSS Assen, végeredmény

1. 88 A. PITT Honda CBR600RR 1’42.349
2. 65 J. REA Honda CBR600RR 1’42.370
3. 26 J. LASCORZ Honda CBR600RR 1’42.444
4. 99 F. FORET Yamaha YZF-R6 1’42.448
5. 23 B. PARKES Yamaha YZF-R6 1’42.609
6. 25 J. BROOKES Honda CBR600RR 1’42.425
7. 77 B. VENEMAN Suzuki GSX-R600 1’42.510
8. 105 G.VIZZIELLO Honda CBR600RR 1’42.130
9. 18 C. JONES Honda CBR600RR 1’42.603
10. 14 M.LAGRIVE Honda CBR600RR 1’42.326
11. 8 M.AITCHISON Triumph 675 1’42.514
12. 9 C.WALKER Kawasaki ZX-6R 1’42.698
13. 127 R.HARMS Honda CBR600RR1’42.225
14. 47 I. CLEMENTI Triumph 675 1’42.607
15. 57 I. DIONISI ITA Triumph 675 1’42.820

ugrás fel