EST. 2002

Bayliss a szokásos: vége a katari tesztnek

Hogy testi problémái lennének a ducatis bajnoknak az ausztráliai esés után? Lehet. De a Losailon ? a leggyorsabb. Troy papa megint letette a névjegyét, s a 2008-as szezon els? nagydíját úgy várjuk, hogy igen er?sek a yamahások is. No meg Lorenzo Lanzi.

Különösebb ünnepélyesség nélkül ért véget a Superbike el?szezonja: egész egyszer?en elfogytak a napok és a tervezett id?pontban lefújták a tesztet a Doha közeli Losail International pályán. Ott, ahol megkezd?dik majd a világbajnokság. A leggyorsabb pilóta nem más, mint Bayliss, 1’58’8-as körével. A jelek szerint tökéletesen felépült a harmincnyolc esztend?s közönségkedvenc, akit nemrég még kulcscsonttörés miatt kezeltek a melbourne-i kórházban.

Az Öreg egyébként bennhagyott hét tizedet – a novemberi Pirelli-teszten 1’58’1-et repesztett. Most azonban sok volt az újdonság, és ha azt vesszük, hogy ez egy kezdeti fázisa valaminek, akkor ez a kezdet cseppet sem rossz, hét tized ide vagy oda. A kétszeres SBK-bajnok így is nyolc tizedmásodpercet vert a csapattárs Michel Fabrizióra, aki még mindig szokja az F08-at – több-kevesebb sikerrel. 1’59’6-os fordulójával Fabrizio egyébként két tizedet kap a próbasorozat meglepetés-emberét?l, Lorenzo Lanzitól, aki hétf?n a privát 1098RS-sel ment 1’59’4-et. Biagginál viszont, ha kicsivel is, de gyorsabb a 84-es – Max neve mellett kerek 2’00’00 és egy kicsúszás áll.

Máris behozhatatlan a Ducati el?nye? Nem olyan biztos az. Mert a Yamaha egy rakéta, és úgy fest, a m?szaki brigádnak sikerült kitalálnia, hogyan lehet az R1 futóm?vét oly’ módon beállítani, hogy a motor ne egye meg a gumikat pár kör alatt. Már Haga és Corser versenyszimulációi is ígéretesek, stabilan tartják a gyors ritmust, az utolsó kilométereken sincs dráma a tapadással – valójában már tavaly, és az ?szi Pirelli-teszten is ez volt a hangvillások rákfenéje.

Corser ezúttal jobbat motorozott Hagánál – 1’59’0 szemben az 1’59’3-mal – , de nemcsak gyorskörön, hosszabb távon is az ausztrál bizonyult ügyesebbnek. Ez szintén egy kis meglepetés, hiszen az el?szezon nagy részében Noriyuki volt a gyorsabb – bár ki tudja, mi áll a háttérben. Azért hivatalosan még tél van… és ez a tél nem sok sikerélményt tartogatott a Kawasaki PSG-1-nek, amely Laconival és Tamadával a fedélzeten, Virginio Ferrari nélkül ugyan, de nagyszer? szakemberekkel körülbástyázva, és átszervezett támogatási rendszerrel, de facto gyári csapatként egyel?re csak szenved. Talán majd tavasszal…

A végs? id?eredmények:

1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58’8
2. Corser (Aus-Yamaha) 1’59’0
3. Haga (Jap-Yamaha) 1’59’3

4. Lanzi (Ita-Ducati) 1’59’4
5. Lavilla (Spa-Honda) 1’59’5
6. Fabrizio (Ita-Ducati) 1’59’6
7. Biaggi (Ita-Ducati) 2’00’0
8. Tamada (Jap-Kawasaki) 2’00’4
9. Nakatomi (Gia-Yamaha) 2’00’7
10. Muggeridge (Aus-Honda) 2’01’0
11. Laconi (Fra-Kawasaki) 2’01’2
12. Holland (Aus-Honda) 2’01’6
13. Badovini (Ita-Honda) 2’01’8
14. Iannuzzo (Ita-Honda) 2’01’9.

ugrás fel