EST. 2002

Superbike: összteszt a Losailon

Alap motor, alap gumik, privát csapat. A tavaly még gyári színekben viaskodó Lorenzo Lanzi ebben az új valóságban is megtalálta a helyét, és képes volt – ahogy az olasz sajtó mediálta – az újjászületésre. A Losail pályán, a távoli Katarban, ahol a 2008-as szezon majd elkezd?dik, Lanzi a többieknek esélyt sem hagyva nyerte meg a felkészülési teszt els? napját. Max Biaggi nem hozta azt a formáját, mint korábban Phillip Islanden, 1098RS-nyeregben való debütálásakor. A két sivatagi nap összesítése szerint Lanzi 1’59’4-es, míg Mad Max kerek 2’00’0-ás legjobb körrel végzett, utóbbit a csapattárs Ruben Xaus is maga mögé utasította, és nem is olyan kevéssel.

Lanzi teljesítménye viszont villámcsapás volt a derült égb?l. A huszonhat éves olasz karrierje papíron leszállóágba került, miután a Xerox idént?l nem tart igényt szolgálataira. Nem váltotta meg a világot. A Doha melletti aszfaltcsíkon diktált tempója viszont pokoli volt: nemcsak egy körön ment jól, de egymás után puffogtatta az 1’59’-4-eket. Ne feledjük: úgy, hogy az els? napok résztvev?i, a ‘privátok’ nem kapták meg a Pirelli új fejlesztés? borításait. Lanzi és Biaggi is az Akrapovic tuningját alkalmazta a teszten, jelent?s különbség azonban, hogy Max motorját – ahogy ? monta – tönkrevágta a változtatás, így a rendelkezésre álló id? nagy része t?zoltással telt. Nem értették azt sem, hogy a pocsék menetteljesítmény a rossz gumik vagy a motor hiányos beállításai miatt jelentkezik. ‘Jöv? héten innen folytatjuk, hát, egy kicsit összezavarodtam’ – mondta a Kalóz. Mentségére legyen mondva, a tavalyi suzukis el?szezont is így intézte Katarban, aztán mi lett a vége… ‘Igen, de idén keményebb lesz.’

Xaus viszont egy tizedre közelítette meg Lanzit. ‘Ahogy feltettük a jó gumit, egycsapásra megoldódott minden gondunk. Optimista vagyok’. Ahogy az a honfitárs és nagy visszatér? Gregorio Lavilla is: 1’59’5-öt volt képes menni egy 2007-es Hondával. Checa novemberben ugyanezzel a motorral 1’59’0-nál állította meg a stoppert.

Mély gödörben a Kawasaki. Groteszkbe ill? baleset borzolta a kedélyeket a boxban, melynek során a rendelkezésre álló négy evolúciós motor közül három tönrement. A motorokat tartalmazó láda leesett a targoncáról, egyetlen blokkot sikerült megmenteni, a többi hengerfejei megsérültek. Ilyen a mesében nincs. Így aztán a Virginio Ferraritól id? el?tt búcsút vett PSG-1 kénytelen volt az els? lépcs?s er?forrásokat beszerelni, amivel rengeteg id? ment el, amellett meg értelme sem volt sok. Az id?eredményekr?l ne is beszéljünk. A DFX csapat bemutatta új szerzeményeit, Muggeridge-t és Russel Hollandot, akik ’07-es és ’08-as CBR-ek fleett diszponálnak, fejenként eggyel-eggyel. ‘Csak tessék odafigyelni Hollandra’ – mondta Sergio Bertocchi csapatmenedzser, akit pár hete vett alkalmazásba a csapat. ‘Az internetr?l szedtük össze, szerintünk ? lesz az évad meglepetése.’

Ha már itt tartunk, a Supersport osztályban a jelek szerint nem csak amolyan üde színfolt lesz a Triumph. A héromhengeres 675-ös Daytona sokadszor adta tanújelét versenyképességének az el?szezon során: alaposan megtréfálhatja a négyes 600-asokat. A stockból felt?nt Mark Aitchinson remekül érti a dolgát, bár Parkes és az R6 tavaly novemberi 2’01’9-e még távol van.

A privátok után aztán eljött a gyáriak els? tesztnapja, megérkezett a Yamaha Motor Italia és a Ducati Xerox alakulat a Keletre. Haga rögtön be is kezdett: 1’59’2-vel nyitott, de csapattársa, a szintén sok csatát látott Troy Corser mindössze egy tizeddel maradt le Nitro Nori idejét?l. Harmadik a szintén ausztrál Troy, Mr. Bayliss a Ducatival, aki viszont hét tizedet kap Hagától a nyitányon. Michel Fabriziónál így is gyorsabb, nem is kevéssel. Zárónapjához érkezett a PSG-1-esek agóniája: Makoto Tamada végül három tizeddel megverte Regis Laconit… Folyt. köv.

Superbike (privátok)


1. Lanzi (Ita-Ducati) 1’59’4
2. Xaus (Spa-Ducati) 1’59’5
3. Lavilla (Spa-Honda) 1’59’5
4. Biaggi (Ita-Ducati) 2’00’0
5. Muggeridge (Aus-Honda) 2’01’0
6. Laconi (Fra-Kawasaki) 2’01’2
7. Tamada (Jap-Kawasaki) 2’01’4
8. Holland (Aus-Honda) 2’01’6
9. Badovini (Ita-Honda) 2’01’8
10. Iannuzzo (Ita-Honda) 2’01’9.

Supersport

1. Aitchison (Aus-Triumph) 2’03”1
2. Salom (Spa-Yamaha) 2’03”2
3. Fujiwara (Jap-Kawasaki) 2’03”8
4. Clementi (Ita-Triumph) 2’04”4
5. Walker (GB-Kawasaki) 2’04”8.

Superbike, gyáriak, els? nap

1. Noriyuki Haga (Yamaha) 1.59.2
2. Troy Corser (Yamaha) 1.59.3
3. Troy Bayliss (Ducati) 2.00.0
4. Michel Fabrizio (Ducati) 2.01.1
5. Makoto Tamada (Kawasaki) 2.01.4
6. Regis Laconi (Kawasaki) 2.01.7

ugrás fel