A hír hivatalos: elfogadta a Kawasaki PSG-1 csapat ajánlatát Makoto Tamada, és aláírta kontraktusát a 2008-as évre. Az id?közben sportigazgatót is váltó gárda már korábban hosszabbított a francia Regis Laconival, így az övék lesz az egyik legnagyobb pilótai rutinnal rendelkez? együttes a 2008-as Superbike világbajnokság rajtrácsán, míg a Superstockból érkez? Ayrton Badovini az új generációt képviselheti az alakulatnál. Virginio Ferrari érkezése dirigensi min?ségben is óriási fegyvertény, ahogy az is, hogy az olasz székhely? PSG-1 félgyári státuszát levetve Akashi teljes támogatását élvezi jöv?re.
Makoto számára bizonyos értelemben visszatérésr?l van szó, hiszen pályafutását a japán Superbike szériában kezdte, a nemzeti bajnokságban motorozta végig els? profi éveit, és ott lett nemzetközileg ismert versenyz?. 2003 és 2004 között a Honda és a Bridgestone megbízásából futott a MotoGP-ben, ezalatt két, a japán gumigyár számára történelmi jelent?ség? versenyt nyert meg és még kétszer állt dobogóra (egy 2. és egy 3. pozíció), legjobb helyezése az összetettben a 6. hely volt. Azóta azonban némileg visszaesett a távol-keleti pilóta teljesítménye, ami er?sen betudható a csapatváltásoknak is (Konica Minolta, Michelin, majd Yamaha Tech 3, Dunlop). Most jöhet a kawasakis és pirellis éra az ehimei születés?, harmincegy éves sportoló életében: a Ferrari-Tamada-Laconi-Badovini kvartettnek minden esélye megvan, hogy nyomot hagyjon a szériamotorok világsorozatának 2008-as kiírásában.
Legutóbbi hozzászólások