A hír már elég régóta benne volt a leveg?ben, mégis, mikor egy ilyen tulajdonosváltás megköttetik, azt egy kicsit nehéz így hirtelen feldolgozni. Mégiscsak történelmi a pillanat, és mégiscsak visszafordíthatatlan. A Husqvarnáról el?ször jó fél éve, idén januárban adtuk hírül, hogy eladó – teljességgel természetes, hogy a száznégy esztend?s, ezidáig 100%-ban a Claudio Castiglioni elnökölte MV csoport tulajdonában lév? svéd gyöker? márkára a motorvilág több kolosszusa elkezdte fenni a fogát. Az enduró és supermoto szakágakban számolatlanul nyert világ- és Európa-bajnoki címek egyértelm?en alátámasztják a Husky versenyképességét, és az eladási mutatók miatt sem kellett éppenséggel szégyenkeznie Varesének.
Szóval eladó volt, és most már azt is tudjuk, ki vette meg. Nem a Ducati, mint arra sokan el?ször gondoltak – pedig milyen logikus lett volna éppen most, hogy a bolognaiak egyre intenzívebben képviseltetik magukat a supermotard világában. A gy?ztes a BMW Motorrad lett, avagy a leggazdagabb kér?. ‘Társaságunk számára a Husqvarna Motorcycles megvásárlása egy logikus lépés a vállalati fejl?dés útján. Ezzel a b?vítéssel képesek leszünk elérni a fiatalabb korosztályt, amely jelenleg egy kicsit kiszorul a BMW látómezejéb?l: el?relépünk a könnyed és sportos motorok terén, folytatjuk, amit már elkezdtünk a G 650 X-sorozat bemutatásával, szélesíthetjük az offroad-palettánkat és jobb árakat adhatunk.’
A Husqvarna így a BMW csoport teljes jogú tagja, szerz?dés a vitrinben, a hír hivatalos, egyedül az Európai Unió ellen?rz? szervének jóváhagyására vár az egyezség, amivel vélhet?en nem lesz gond. A tervek szerint a BMW és a Husky a gyakorlatban két külön márkaként dolgozik tovább, azaz a fejlesztési részleg, a gyártás és az eladás szervezése is marad Varesében. Titkos és bizalmas viszont az ár, amelyért a centenáriumán túllépett sárga-kék márka gazdát cserélt. Az 1903-ban, Svédországban alapított Husqvarna 1986-ban költözött Olaszországba, hogy csakhamar az offroad szektor vezet? konstrukt?révé váljon. A tavalyi évben 12 ezer motort gyártottak, 125-öst?l a 610-es lökettérfogatig bezárólag, kizárólag sportos egyhengereseket. 2006 végén a varesei üzem 240 dolgozót foglalkoztatott.
A BMW Motorrad 2006-ban több, mint százezer példányt készített el és értékesített (103.759 gyártott és 100.064 eladott járm?), termelési tervében kizárólag 500 köbcenti feletti motorok szerepelnek, ebben a szegmensben a BMW a legnagyobb európai gyártó. Világszinten 2.815 dolgozója van.
Legutóbbi hozzászólások