EST. 2002

Talma: Supersport pályacsúcs a Ringen

Szöveg: Benk? Zsolt Fotó: motorinfo.hu

Gerg? a két Alpok-Adria futam között a Hungaroringen tesztelte R6-osait. Gábornak volt egy kis szabadideje a sachsenringi futam el?tt, így segített neki a beállításoknál, amire engem is kihívtak (és azóta már tudjuk, hogy fölényes németországi gy?zelmében ez a teszt is vastagon benne volt).

Valahogy mindig öröm nézni ?ket együtt motorozni, ezért nem is késlekedtem motorra pattantam és kimentem Mogyoródra. A futóm?beállítások vége felé tartottak mikor megérkeztem. Gábor ment a 2006-os kittel felszerelt R6-ossal, Gerg? a 2007-essel: a váltóáttételezésen és a vezérm?tengelyeken kívül gyakorlatilag majdnem ugyanaz a két motor.

Lecsontozva az R6-os

 

Megkérdeztem hány lóer?sek a motorok, miután Gabesz leszállt az egyikr?l és fülig ér? szájjal azt mondta: „ez nagggyon megy!” Luca, a f?szerel? azt mondta, hogy keréken 132 lóer?!!! Csak megjegyzem, hogy a szériák kb. 105-107 lóer?sek. Így már érthet?, miért is olyan drága a Supersport kategória: ha versenyképes motort akarsz magad alatt tudni, rengeteg spéci alkatrészt bele kell pakolni.

Talmácsi Gábor

Ez a Benzso kamerája!

 

Az utolsó simítások után felraktam Gábor motorjára a kameratartónkat. Semmi más nem adja vissza úgy a hangulatot, mint egy kis videó – téphetem én itt a számat, hogy mennyire gyorsan körbe értek a Ringen, inkább gy?z?djetek meg róla saját szemeitekkel.

Ha nem indulna el a lejátszás, katt ide

 

Ezután a menet után már nem száguldoztak párban, Gáboron volt a sor, hogy tovább faragja a Supersport körrekordot. A nap folyamán már ment 1,53.5-öt de ez alkalommal felrakatott egy VB-s Pirelli gumit a Metzeler Racetech-ek helyett, hogy megdöntse ezt az idejét, ami egyébként már rekord ebben a kategóriában. (2004-ben Diego Gioguvaz ment 1,54.5-öt amivel tartotta a pályacsúcsot.)

Talmácsi Gábor

Tökéletes harmóniában gép és ember

 

Mindenki, aki a pályán volt el?vette a stopperét és keresett egy helyet, ahonnan jól követhet? volt a „magyar rakéta”. Gabesz elindult a rekordkísérletre. Én fölmentem a gyors baloshoz, onnan mértem a rohamot. Három gyors körb?l az 1:53.46-os id? volt a legkarcsúbb. Küldetés végrehajtva – több, mint egy másodpercen belül a régi rekordhoz képest – Gábor azonban nem tudta a maga elé kit?zött célt teljesíteni. 1:53 alá akarta tuszkolni azt a bizonyos új rekordot.

A teszt végeredménye

 

Amikor kijött Gabi azt mondta, hogy érzése szerint semmivel nem jobb a VB-s Pirelli, mint a megvásárolható Metzeler. Ezért sem sikerült a délel?tti id?t jelent?sen megdönteni. Ilyen id?t még úgysem ment senki 600-assal, úgyhogy ez sem rossz, nem mellesleg a motort is sikerült beállítani a Brno-i VB futamra, úgyhogy a Talmácsi testvérek eredményes napokat zártak a Hungaroringen. Ha szeretnétek ti is a kamerátokat bárhová biztonságosan rögzíteni, akkor a megoldást a kapcsolódó cikkben megtaláljátok

ugrás fel