Motor és váltó:
Ez a 250-es blokk még mindig a kedvencem! Elég nyomaték és er? áll rendelkezésre, ha normális használatra vagy berendezkedve. 22,4 lóer? és 21 Nm.
A teszt végére még nem volt teljesen bejáratva, ezért nem néztem végsebességet, de 130-at így is ment (óra szerint), és volt még benne tartalék jócskán.
A röpsúlyos váltót úgy áttételezték, hogy 7.000-es fordulat körül tartja a motor fordulatszámát, egészen addig, amíg 120 fölé nem ér a kilométeróra. Onnantól kezd emelkedni a fordulatszám is. Fogyasztása 4-5 liter között volt 100 km-enként.
Amatőr vélemény
|
|
Le kell szögezzem, Gilera rajongó vagyok. Az els? 125-ös sportmotorom egy Gilera SP 01 volt. Pár motorral kés?bb pedig egy Typhoon robogóval pörögtem a városban. Most pedig egy Runner 200 képviseli a márkát. Tehát a tesztrobogó kisöccse. Kíváncsian vártam a tesztet. A nagy Nexus számomra csalódás volt. Sportrobogónak hirdetik, de egy nagytest? robogó gyors lehet, sportos viszont soha. Ez még a Gilerának sem jött össze. Viszont az idei 250-es egy nagyon kellemes jelenség. Könnyebb, keskenyebb és minden, ami jó volt az el?z?n, az megmaradt, minden, ami rossz, azt kijavították. Ritka az ilyen modellfrissítés manapság. Nem szeretem, ha a szélvéd? túl magas. Ez pont olyan alacsony, ahogy szeretem, de még jó a szélvédelem. A tükrök a kormányra kerültek, ami szintén jól jön, ha sz?k helyen kell keresztüllavírozni. Az egész motor nagyon nyugodtan viselkedik. Hepehupás kanyarokban is pontosan tartja az ívet, de egyáltalán nem kemény a futóm?. Nagyobb lett a csomagtartó de az utas ugyanazt a kényelmet kapja, amit az el?d kínált. Ha az utas nem sokkal kisebb a vezet?nél, akkor ellát a feje fölött. Ezzel az aprósággal nagyot lehet javítani az utas komfortérzetén. Szóval ha tehetem, egyszer majd lecserélem a fürge kis Runnert a kényelmes Nexusra. Öregszem. Az amatőr véleményt Pacsorasz Viktor, filmes kollégánk írta.
|
Váz és futóm?:
Nagyon stabil, és a súlycsökkentésnek köszönhet?en fordulékonyabb az 500-as bátyánál. Ezt a fordulékonyságot próbáltuk megmutatni a kis videó-összeállításunkban, amit Pacsorasz Viktor barátom készített.
|
Ez a 22 kg súlycsökkentés nagyon jót tett a Nexusnak.
A futóm? hangolása sportosan kemény volt, de mégis valahogy nagyon jól elnyeli az út egyenetlenségeit, pedig 15-ös helyett 14-es kerekek vannak csak a kis Nexuson.
Elöl hagyományos teleszkópvillát, hátul dupla rugóstagot találhatunk. Állítási lehet?ség nincs, nem úgy, mint az 500-ason. Erre nem került föl ez a lézerkard nyél, amit a Star Wars filmekb?l lestek el Luke Skywalker kezéb?l.
Fék:
Elöl, egy 260 mm-es tárcsa végzi a feladatát, de b?ven elég is. Egyszerre az els? és a hátsó féket húzva elegend? fékhatást érhetünk el, és nincs az a veszély, hogy blokkolna az els? kerék egy er?sebb fékkar húzásnál.
Utascipelés:
A kényelmes hátsó ülés úgy van kialakítva, hogy az utas pont ellát a vezet? feje fölött, ami egy hosszabb távon kényelmesebbé teheti az utazást a hátul ül?nek, hogy nem kell állandóan kikandikálni a vezet? sisakja mögül jobbra vagy balra.
Kicsit széles hátul az ülés, ami zavarhatja a hátsó lábtartó elérését, de ezt a kellemetlenséget a jó nagy raktér ellensúlyozza.
Összegzés:
F?leg a 250-es barátságos blokk és a kényelem az, ami megfogott ebben a motorban. És a használhatóság sem mellékes. Ezzel minden nap szívesen elutazgatnék a városba, és még egy-egy túrára is alkalmas. Nekem kellene!
M?szaki adatok
|
|
Motor: egyhengeres, folyadékh?téses, négyütem?
|
Dainese: www.karasna.hu
Berik: www.superzone.hu
Legutóbbi hozzászólások