EST. 2002

Csoda Valenciában péntek 13-án

Nem véletlen, hogy sokan ki sem merik tenni a lábukat az utcára péntek 13-án. A Full-Gas Racing Team két versenyzőjének azonban kötelező fellépése volt Valenciában, a Superstock Világkupa első hivatalos szabadedzésén. A mágikus 13-as szám ma sokszor visszaköszönt és főleg Kispataki Viktor napját tette érdekessé. A 13-as rajtszámmal versenyző magyar motoros talán éppen azért választotta ezt a számot, mert azt szerette volna, ha ez nem rossz, hanem jó ómenként kísérné pályafutását. Délelőtt helyenként még vizes, de már száradó pályán kezdték meg a pályabejárást a fiúk. Viktor sajnos már a második körben befejezte az ismerkedést Ricardo Tormóval.

Miközben az egyik ellenfelét próbálta egy balos kanyarban megelőzni, a figyelmetlen kolléga ráborította a motorját Viktor gépére, aki azonnal elesett. Szerencsére nem esett baja, de az edzést nem tudta folytatni. Németh Balázs tíz kört tudott befejezni az alig fél órás edzésen és végül a 29. helyen zárt. A délutáni kvalifikációra már igazi strandidő volt a Superbike Világbajnokság depójában. A full-gas-os versenyzők száraz pályán kezdhették meg a hétvége első időmérőjét. Balázs maratoni távot futott és 22 kört tett meg az edzésen, ami tökéletesen megfelelt egy verseny-szimulációnak, így a gumik állóképességét is sikerült tesztelni. Viktor az edzés vége előtt, a 13. körét befejezve, egy kis pihenőre gurult ki a boxutcába ám, amikor meglátta a csapattagokat, nem értette a döbbenetet az arcukon.

Kispataki Viktor: 39. ideiglenes rajthely: 1’44.791
"Amikor kijöttem a pályáról, csak pihenni szerettem volna pár percet, de amikor megálltam, azt vettem észre, hogy az alsó idomom ott van apám kezében. Gondoltam ezt aztán baromi gyorsan lekapták alólam, de kiderült, hogy nem így történt. Az előző körben, amikor már hatodikban húztam a gázt, egész egyszerűen lerepült alólam az idom. A rögzítő csavarok megvoltak, szerelői hiba nem történt, csak elfáradt az anyag és leszakadt a célegyenesben a Suzukimról. Az egyik szemtanú elmondta később, hogy a pályáról berepült a boxutcába az idom és csak néhány centivel szállt el az egyik olasz szerelő feje mellett. Csoda, hogy nem találta el és csoda, hogy én nem mentem rá és nem estem el teligáznál. Amúgy nagyon érdekes és technikás pályán vagyunk. Több időre lenne szükségünk, hogy jó köridőket futhassunk. Ráadásul nekem a délelőtti baleset miatt kimaradt az egész edzés. Holnap remélem, hogy száraz pályán kezdhetünk és akkor kihasználhatjuk az egész napot"

Németh Balázs: 34. ideiglenes rajthely: 1’43.321
"Nagyon nehéz egy olyan pályán szinte elsőre gyorsan menni, ahol eddig még soha nem mentél. Persze tudod, hogy merre kell kanyarodni, de azt közel sem nevezheted megfelelő ívnek. Márpedig, ahhoz, hogy valaki nagyon gyors legyen és az élen tudjon végezni, ahhoz a lehető legoptimálisabb íveken kell motoroznia. Biztos vagyok benne, hogy a szezon során, majd ha olyan pályára érkezünk, amit mi is ismerünk és esetleg még tesztelhettünk is rajta a futam előtt, akkor az rengeteget számít majd. Ma délután szinte folyamatosan a pályán voltam és a végére már egy kicsit megfájdult a kezem, ami Doningtonban sérült meg. A gumik egész jól bírták, habár jó tapadásuk csak úgy 15 kör erejéig volt. A pálya hangulata sokkal kellemesebb, mint Doningtonban, habár ma még üresek voltak a lelátók, mégis sokkal jobb kedvvel megyek ki itt, mint Angliában."

Full-Gas Racing Team

ugrás fel