A sportmotor tuningolás a kipufogócsrénél kezd?dik – mondják… , de nem! A kipufogócsere még a tuningolás megkezdése el?tti m?velet.
Az alap, hogy ha már ilyen motoron közlekedsz, akkor az hasson minden érzékszervedre, de rendesen! Érezd! Nézzed! És HALLGASD!!! És, persze kinek van kedve nézegetni, meg motorozás közben magaddal vinni a gyárban összerállított kipufogót, amit ha leszerelsz azon fogsz gondolkodni, hogy a world strongest men versenyeken a kamionhúzás és a betongolyó emelgetés közt miért nincs egy olyan versenyszám amikor ezt cipelik?
Egy szó mint száz: kipufogó kell!
Akrapovic
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szlovén Akrapovic gyár lassan 17 éve van a piacon és gyártja professzionális kipufogóit. Kezdetben kizárólag versenycsapatoknak készített rendszereket gy?zelmek egész sorát hozva több márkának. Ám –az utcai motorosok nagy örömére- 1997-t?l bárki számára elérhet?ek az Akrapovic végek. A legmagasabb elvárásoknak megfelelve a gyártás ma már bevet minden olyan technológiát és anyagot, mely növelni képes a dobok és csövek min?ségét. Ezek a dübörg?k a számítógép vezérelt 3D tervezés és a folyamatos tesztelés, fejlesztés által a lehet? legtöbbet hozzák ki a motorokból, a lehet? legkisebb súly mellett, mindezt úgy, hogy a teljesítmény és nyomaték görbe ideálisabb legyen. Az Akrapovic természetesen elérhet? utcai és off-road motorokra valamint quadokra egyaránt. Némely motorra a Bolt-On nevezet? megoldást kínálják, melyet a motor gyári összeköt?csövére lehet csavarozni, illetve a Slip-On-t, melyhez összeköt?cs? is jár és azt rugókkal lehet installálni. És természetesen ezek igény szerint „furulyával” (TÜV által jóváhagyott, utcán is legális) illetve anélkül is elérhet?ek. A teljes rendszerek közül választható a „supersport line”, a „racing line” illetve az „evolution line” kategória attól függ?en, hogy mennyire szeretnénk pályamotorrá alakítani kedvencünk. A csövek titánból illetve rozsdamentes acélból, a dobok küls? héja pedig titánból, karbonból vagy a kett? kombinációjából készülnek akár ovál, akár az új hexagonál formában. Suzuki GSX-R 1000 2005-2006:
Keresd a Karasnánál: 1132 Budapest, Váci út 40.
|
Arata
|
|
Végre egy különlegesen jó min?ség?, full titán kipufogó, mely növeli motorunk erejét, maximalizálja teljesítményét, kifogástalan eredményt ér el minden fordulatszám tartományban. A min?séget el?nyben részesít? vásárlók örömére a Japánban már tíz éve sikerrel forgalmazott termékek több, mint két éve Magyarországon is megvásárolhatóak. Mindegy, hogy utcai vagy versenyhasználatról beszélünk, az ARATA élvonalbeli termékeiben a vásárlók biztosan nem csalódnak majd. 7 érv, ami amellett szól, hogy Suzuki GSX-R 1000 motorunkra ARATA kipufogót vásároljunk: Nippon titánból gyártott szuper könny?, nagy teljesítmény? kipufogórendszer Kézzel megmunkált titán csövek a finomabb hajlítások és a jobb gázáramlás érdekében Kúpos leöml? csövek és könyökök a maximális teljesítmény eléréséhez A német ‘Silent Sports’ els?rangú hangtompító anyaga az ARATA kipufogók hosszú élettartamát és tartósságát biztosítja Az adott motor kipufogó nyílására pontosan illeszked? speciális ‘D’ formájú leöml?, a kipufogógáz áramlás optimalizálására Kedvez? ár-érték arány a hasonló kategóriájú más gyártók termékeihez viszonyítva A tompítók kétféle küls? borítással készülnek: Fekete Titán, Titán Végül az árakról: ARATA Slip-on (GSX-R 1000 05′-06′): 155 000 Forint ARATA Komplett rendszer (GSX-R 1000 05′-06′): 349 000 Forint Magyarországon forgalomba hozza a TRIX-M Kft.: Telefon: (1) 297-3328
|
Bódis
|
|
A BÓDIS cég motorkipufogógyártó érája egy GSX-R komplett rendszerrel kezd?dött. És már ekkor is csak a legjobb volt elég jó: akkor ez a teljesítménygörbe csúcsán 13 lóer?t jelentett plusszban a gyári rendszerhez képest. Az azóta lezavart két modellfrissítés következtében ugyan mind hegyesebbé vált a motor, de ha felteszel rá egy BÓDIS rendszert, továbbra is garantált a markáns teljesítménynövekedés. Itt érdemes megemlíteni egy bels? információt a BÓDIS cégr?l: náluk – ami a verseny szegmenset illeti – a konkurencia elemzése kizárólag a superbike világbajnokságban jelen lev? két legnagyobb kipufogógyárra korlátozódik. Természetesen ebben az összehasonlításban is megálja a helyét, csakúgy, mint ahogy a német PS magazin kipufogótesztjében, ahol csaknem húsz slip on közül került ki gy?ztesen. Versenypályán ezt a kipufogót láthatod az IDM-ben, valamint a magyar bajnokságban pl. Kispataki Viktor és Németh Balázs motorján is. Az elérhet? maximális tömegcsökkenés 3 kg. (titán) hang: 106,5 – 109 DB ( dob típusától függ?en ) Az anyag- és dobvariációk sokrét?sége miatt az árak csak tájékoztató jelleg?ek: slip on acél trioval: 86’160.-
slip on full titán triovál: 123’600.-
komplett acél rendszer titán triovál: 203’160.-
komplett full titán rendszer: 386’400.-
kapható: A full-gas üzleteiben 06/85-550-560
|
Laser
|
|
Laser Hot Cam Slip-on (titán, carbon) 147.504.- Laser Duo-Tech Slip-on (titán, carbon) 140.784.- Laser Duo-Tech Slip-on (inox) 100.800.- Forgalmazza az X-Bike : 1161 Budapest, Csömöri út 157. |
Leo Vince
|
|
Forgalmazza a Pardi Motorsport: 1138 Budapest, Váci út 141.
|
Two Brothers
|
|
Ez a kipufogó jóval könnyebb , és sokkal szebb is, mint a gyárilag felszerelt dob. Ezenkívül a gyári dobbal ellentétben gyönyöru hangja van, a teljesítményt pedig az amerikai gyártó mérései alapján 3,8 lóer? vel egészíti ki! A dob és a leöml? csatlakozását a szabadalmaztatott V.A.L.E. felfogatásnak köszönhetoen rugók nélkül oldották meg, a kiömlo pedig teflonnal bevont magnéziumból készült. Háromféle típus rendelhet?: Slip-on kipufogók, 3 féle (alu, karbon, titán) anyag: 109.900-134.900 Ft Megrendelhet? a DanGer Bikes-nál: 1132 Budapest, Gyöngyház u.4. |
Yoshimura
|
|
Yoshimura kipufogó rendszer Tiitán/Tiitán: 515.000,-
Tri-oval slip-on Rozsdamentes acál/Rozsdamentes acél: 127.000,- Forgalmazza a Corsaro: 1204 Budapest, Kossuth L. u.131.
|
Legutóbbi hozzászólások