EST. 2002

Brown váltja Coppinst

2001 125-ös amerikai motokrossz bajnokát, Mike Brown-t szerz?dtette a CAS Honda a Rinaldi Yamahához távozó Josh Coppins helyére. Brown-nak nem számít újnak az európai légkör, hiszen 1999-ben és 2000-ben már lehúzott két szezont az öreg kontinensen. Jelenleg a Rockstar Suzuki alkalmazásban álló amerikai egyike azoknak a motorosoknak, akik az Atlanti-Óceán mindkét partján tudott futamot nyerni: 2000-ben három nagydíjat az els? helyen fejezte be, ám a bajnokságban mindkétszer a harmadik helyig jutott.

Drámai küzdelemben lett bajnok 2001-ben: Langston hátsó kereke eltörött az utosló futamon.

Brown ezt követ?en visszatért az Egyesült Államokba, majd Grant Langstonon elégtételt véve megnyerte a 125-ös bajnokságot. 2001 után azonban egy hullámvölgybe került Brown: sérülés miatt ki kellett hagynia a 2002-es idény nagy részét, 2003-ban sokáig vezette a bajnokságot, de az idény végére hárman is megel?zték a pontvadászatban. 2004-ben átszerz?dött a Kawasakitól a Yamahához, de az eredmények ugyancsak nem jöttek. Ebben az esztend?ben csak a Red Bud-i viadalon tudott diadalmaskodni, mivel James Stewartnak kuplunghiba miatt fel kellett adnia a második futamot. Az év végén mégis a harmadik tudott lenni, hiszen negyediknél rosszabb pozícióban nem futott célba. 2005-ben egy privát Honda csapat színeiben próbálta visszahódítani az egyszer már elnyert, és James Stewart által üresen hagyott 125-ös trónt. Az idény elején folyamatosan szállította a dobogós eredményeket, ám miután bejelentették, hogy ?t választják a Nemzetek Krosszán induló csapatba, hirtelen nem tudta a korábbi eredményeket szállítani, majd nem sokkal az utazás el?tt kitették a válogatottból.

2005-ben az utolsó pillanatban került ki a válogatottból.

2006-ös évre az új Rockstar Suzuki együtteshez igazolt, ám ebben az évben csak árnyéka önmagának az egykori bajnok: a 125-ös kategóriában kezdte az idényt, ám a régi 250-es RM-Z-vel nem találta a közös hangot, ezután felköltözött a nagy kategóriába, ahol szintén csak szenved a 450-essel.

Az idei kudarcok után kapva kapott Niel Prince, a csapat vezet?jének ajánlatán és boldogan csatlakozik az együtteshez a következ? MX1-es idényre.

„Izgatottan várom a következ? idényt. Már a 2005-ös esztend?ben is Európában szerettem volna versenyezni, ám meghiúsult a szereplésem, ezért jobb híján visszaköltöztem Amerikába. Boldog vagyok, hogy egy ilyen profi csapat színeiben indulhatok a következ? évben. Már ki is próbáltam a 450-es Hondát, ami sokkal versenyképesebb, mint a jelenlegi motorom. Hamar összebarátkoztam vele, nagyon agilis egy gép.” – kommentálta az ügyet Brown.

Karrierjének mélypontja: Rockstar Suzuki

„Mike az a versenyz?, aki mindig 100%-ot hoz ki magából, és nekünk pontosan egy ilyen emberre van szükségünk. Ha szétnézek a paddockban, akkor csupa olyan embert látok, aki nem tesz meg minden t?le telhet?t a sikerért. Be kell látni, hogy ez másképpen nem m?ködik. Mike hamar megtalálta az összhangot a csapattal, és a motorral egyaránt.” – nyilatkozta a csapatvezet?.

Most már csak az a kérdés, hogy Everts visszavonulása után ki lesz az újdonsült bajnok. Brown mellett Steve Ramon, Kevin Strijbos, Ken De Dycker és Tanel Leok is sikerrel pályázhat a címre.

ugrás fel