A tavalyi gyenge fogadtatás miatt, ebben az évben a Honda Hungary ajándékba ad az FMX-ekhez egy gyári tuning csomagot. Kíváncsi voltam, hogy mennyiben változott a kis élménymotor menetteljesítménye a tavalyi teszthez képest, ezért most elhoztam kipróbálni.
Nem szép dolog, de mindenki a supermoto konkurenciához hasonlítgatta az FMX-et, pedig az eredeti koncepció egy mindenapos közlekedésre szánt, fiatalosan jól kinéz?, egyszer?, nem csúcsteljesítmény? motor volt.
Erre a Honda Hungary egy tuning csomagot állított össze Végh Jana segítségével ezekhez a 650-es motorokhoz. Ami tartalmaz egy nagyobb s?rítés? dugattyút, egy vezérm?tengelyt, és egy új karburációt. Ezután 98-as benzinnel használható az FMX, de a fogyasztása csökken. Nekem 5 litert fogyasztott er?s terhelés mellett, 100 km-en.
Régebben az NX650 Dominatorban dolgozott ez a blokk, ami szériában sokkal er?sebb volt. A mostani környezetvédelmi el?írások miatt kellett néhány változtatáson átesnie, hogy forgalomba lehessen helyezni. Ami persze a teljesítmény rovására ment.
Nem mintha széria állapotában nem lehetne vele jót motorozni, de a sok lóer?nél csak a még több lóer? lehet a kielégít?bb választás.
A küls? módosítás csak annyi, hogy az egyik leveg? visszavezet? cs? le lett dugózva. Még a kipufogó is gyári maradt, ami jót tesz a zajra érzékeny füleknek. Persze egy nyitott kipufogóval még jobbá lehetne varázsolni. Körülbelül még öt lóer?t lehet hozni egy nyitott rendszerrel.
A menetteljesítmények vigyort csaltak az arcomra. A tavalyi gyorsulás teszt ehhez képest lassított felvételnek t?nik. Nagyon jót tett az átalakítás a Hondának. Élvezetesen gyorsul minden fokozatban és a föls? tartományban sem lehet érezni semmi gyengülést.
Ez még jobbá teszi a városi közlekedést. Autópályán a végsebesség 160 fölött volt, de nem ez a kedvenc közege az FMX-nek. Inkább a városban és a kanyargós hegyi utakon él igazán. Ha ilyen céllal szeretne valaki motorozni, akkor az FMX nagyon jó választás lehet, f?leg így hogy ajándékba kapunk hozzá még 10 lóer?t. Az FMX jelenlegi ára 1.498.000 Ft, ami tartalmazza az alkatrészek beépítési költségeit is az ezres szerviz után.
A teljesítménymérés az Omega Motor gyöngyösi m?helyében készült.
Legutóbbi hozzászólások