Ami a teljesítményt illeti: a villámsebes indulás az alapállás, iszonyú gyors a felpörgés a gépházban. És ami igazán tetszet?s, még a 70 km/óra után is van tartalék egy utolsó megiramodásra a kb. 80 km/órás végsebesség eléréséig. Alapjárati prömfögést?l a megnyugtató dongáson át (6-7.000) egészen a borzasztóan mérges zümmögésig (9.000-) terjed az audionális tárház.
Itt illik megjegyezni, hogy az SR besorolása szerint smkp, vagyis egy (vélemény következik) anakronista szabályozás miatt közúti sebességkorlátozás vonatkozik rá. Ezt a limitet m?szaki tartalomban és kezelhet?ségben egyaránt túln?tte.
A robogó nagyon kezes és stabil, valóban motorszer?en vezethet?. Ennek egyik oka, hogy a futóm? áttervezésekor több teher került a járm? elejére. A váz iszonyúan merev acélszerkezet, és tényleg csak a felfüggesztések dolgoznak. A hátsó rugóstag nem állítható, nem mintha ez elvárás volna egy ötvenessel szemben, de egy ennyire sportos gépen elkelhet a körülményekhez szabott beállítás. Egyenesben precíz, kanyarokban méginkább az. Ezt a kés?bbiekben részletezzük még.
A felnik mérete 3,50×13′, ezeken 130/60-as gumik feszülnek. A féktárcsa-pár átmér?je 190 mm. Magával a fékezéssel nincs semmi gond, ha az ember odafigyelve közlekedik, biztosan képes id?ben megállni vagy lassítani. Vagyis: príma.
Az üléspozíció kényelmesnek mondható (a szögletes nyereg kialakítását szintén az RSV-t?l emelték át), lehet mozogni el?re-hátra bizonyos kereteken belül, majom a köször?kövön-effektusról szó sincs. Az index, a távolsági fényszóró parancsai mind kézre (ujjra) állnak. Hosszabb út után azért leszállni is jó róla.
A nyereg alatt egy sisaknak elegend? hely (elég sz?kös, de a menetdinamiz- musnak ára van), el?tte-alatta pedig egy szintén nem túl nagy tárgytartó rekesz.
Telefon, szemüveg, igazolvány simán elférnek itt.
|
A tükrök legel?ször puszta design-elemnek t?ntek, alaposabb vizsgálat és beállítás után aztán kiderült, hogy visszapillantani is lehet bennük.
Teljesen ?rbéli a m?szerpanel az analóg fordulatszámmér?vel és a kategóriájában els?ként alkalmazott (mi több, még az RSV-énél is fejlettebb) ‘aktív’ fedélzeti számítógép, amelynek segítségével a Ditech elektronikája totálisan ellen?rzés alatt tartható.
A szokásos információk, az üzemanyagszint, a vízh?fok, az indexek és a lámpa állapotjelz?i, óra, sebesség, megtett km számláló (összes km, és két résztávolság- mér?).
Kontrollálható továbbá az akkumulátor töltöttsége, van jófajta körid?mér?, mennyi id? alatt tettem meg x távot-mér?, átlagsebesség-számláló és legnagyobb sebesség-regisztrátor (most 83-on áll), végül pediglen visszajelz?k az elektromos rendszert?l. Nem kevés! Van, aki szerint zsúfolt is egy kissé, pontosabban nehezen lehet kivenni, hogy mi micsoda. Nekem eddig nem volt különösebb problémám ezzel.
Összegzés egyel?re nincs. A tesztpéldányunk meghökkent? fürgeségével és kiszámíthatóságával máris leny?gözött minket. Mi jöhet még?
Folyt. köv.
Legutóbbi hozzászólások