EST. 2002

Utcai teszt: Triumph Daytona 675

Motor és váltó

Nyomatékból jeles, a többit „majláttyuk”, ha kimegyünk vele a pályára. A hivatalos adat 125 lóer? és 72 Nm. A váltó is jó. Könnyen kapcsolható, és az ürest is meg lehet találni. Fogyasztás adatok is vannak már, hála a kijelz?nek, 8,2 volt az átlag. Ami nem kevés, de ebben a kategóriában igencsak elfogadott, látva a riválisokat.

Triumph Daytona 675

Váz és futóm?

Az új motorelrendezés természetesen új vázat is kívánt. Ezért megalkották ezt a látványnak sem rossz m?remeket. Nagyon könnyen kezelhet?, merev vázzal volt dolgom, utcai körülmények között. A gyári futóm? beállítás nem túl sportos, a hírhedt Szentendrei utat is aránylag jól kivasalta. Pályára kell majd egy keményebb beállítás, amire lehet?séget ad mindhárom rugózó elem.

A 165 kilogrammos önsúly nagyjából annyi, mint az ebben a kategóriában mostanában megszokott, de valahogy sokkal könnyebbnek érezhet?, mint a négyhengeresek. Biztos a keskenysége miatt.

Fék

A radiális Nissin féknyereg 308 mm-es tárcsákba préseli a fékbetéteket. Gyárilag fémhálós fékcs?vel jön ki a Triumph, úgyhogy ezt az összeget kapásból megspórolhatja a vásárló. Nagyon jól adagolható, és talán a legjobb hatásfokú utcai cucc, amivel eddig dolgom volt.

Hátul a szokásos 220 mm-es tárcsát szerelték a kerékre, de itt is fémhálós fékcs? köti össze a munkahengert a f?fékhengerrel.

Utascipelés

Sajnos most nem tudtam modellt hozni a fotózásra, ezért én próbáltam ki, milyen a hátsó traktus. Meglep?en kényelmes sportmotor mivoltához képest. A hosszú lábaim simán össze tudtam hajtogatni rajta, görcsölésmentesen. Kapaszkodási lehet?ség sajnos csak a vezet?n van, de ezt már megszoktuk a sportmotoroknál.

Összegzés

Ez az utcai menet arra jó volt, hogy szorítanék neki helyet a garázsomban. Tényleg kényelmes, szép, sportos és nyomatékos, ahogy a külföldi tesztel?k is írták. Ezek után kíváncsian várom a pályatesztet. Az ára jobb, mint a legnagyobb ellenfeleké és ebb?l nem sok fog szembejönni az utcán. Ha most gondolkodnék 600-as motor vásárlásán, komolyam fontolóra venném ezt a lehet?séget is!

Dainese a Karasnából www.karasna.hu . Berik sisak a Superzone-ból, Duna Plaza els? emelet.

Benk? Zsolt

M?szaki adatok

Blokk: soros három henger, vízh?tés, DOHC, hengerenként négy szelep. 675 kcm. Furat x löket: 74 x 52,3 mm. S?rítés aránya: 12,65:1. Multipoint elektronikus befecskendezés. Elektronikus vezérlés? digitális gyújtás.

Lánc végáttétel, hat sebességes váltó.

Fékek: el?l dupla úszó tárcsa (308 mm), radiális, négy dugattyús nyergek. Hátul 220 mm-es szimpla tárcsa, egy dugattyús féknyereg. Nissin gyártmány.

Méretek: hossz 2.010 mm. Szélesség: 673 mm. Magasság: 1.109 mm. Nyeregmagasság: 825 mm. tengelytáv: 1.392. Száraz tömeg: 167 kg. Tanktérfogat: 17,4 liter.

Színek: Graphite, Tornado Red, Schorched Yellow

 

ugrás fel