A nyak és a gerincoszlop védelme igen aktuális téma, különösen a terepmotoros ágazatokban érdekeltek számára. A szektor két meghatározó szerepl?je, a BMW és a KTM közösen dolgozott ki egy olyan védelmi rendszert, amely kimondottan ezeket a sérülékeny testtájakat hivatott óvni: a cél a súlyos nyaki-, koponya-, gerinc- és kulcscsontsérülések kockázatának csökkentése a motorral való bukás esetén.
A prototípus karbonszálból, titánból és más, nagy ütésállóságú anyagokból készült és jelenleg még kísérleti fázisban van; a BMW Motorrad m?helyében dolgoznak rajta, de azt lehet tudni, hogy az els? tesztelések jó eredményeket hoztak. A németek kutatóközpontjának szakért?i meggy?z?déssel nyilatkozták, hogy az új rendszer hatalmas védelmi potenciállal bír. Ráadásul az akár végzetes károsodásokat úgy lehet elkerülni segítségével, hogy a használata közben a fej teljesen szabadon mozgatható. Az endúrósoknak, krosszosok- nak, de akár a mindennapos forgalomban kétkerek?zöknek is nagy el?relépést jelenthet a passzív biztonság terén a gerincoszlopot véd? innovatív rendszer. Herbert Diess, a BMW elnöke szerint ígéretes a prototípus, és ha a további tesztfázisokban beváltja a hozzá f?zött reményeket, úgy szériában is elkezdik gyártani és kereskedelmi forgalomba hozzák.
A BMW Motorrad és a KTM szoros együttm?ködésben, orvosok, szakért?k bevonásával munkálkodik – sebész-specialisták, baleseti szakemberek, traumatológusok dolgoznak a projektben. A második tesztelési szakasz várhatóan még 2005-ben lezárul.
Legutóbbi hozzászólások