‘Mit akarsz, mit mondjak… életemben el?ször mentem hibátlan kört a Superpole-on, és az eredmény nem maradt el’. Lorenzo Lanziról sok minden elmondható, csak az nem, hogy extrovertált személyiség lenne. A pályán viszont elég konkrét, és ez az, ami számít. A Ducati hitt benne, és neki adta a kényszer?ségb?l hiányzó – asseni sérülését nyög? – Régis Laconi 999 F05-ét. Az olasz pedig – aki korábban már elég meggy?z?en ment a lausitzi pályán a privát Caracchi csapat 999RS-ével – bemutatta, mire képes, ha tökéletes motor van alatta. Már az els? id?mér?kön is villogott, a Superpole-on pedig mindenkit megvert – beleértve a b?sz Vermeulent, a csapattárs Toseland-et meg a hétvégén futamgy?zelemre és a 2005-ös vb-cím megszerzésére játszó Corsert.
‘Nem vagyok egy kimondott pole-ember’ mondta szerényen Lanzi. ‘vagy legalábbis eddig nem voltam az. Általában elkövetek kisebb hibákat és végül megiszom a levét. Ma viszont nem hibáztam, talán szerencsém volt vagy jobban tudtam koncentrálni, mint máskor. A motor fantasztikus és nagyon sokat segített. A harmadik pályaszektorban így is volt egy kis bizonytalanságom, ha az nincs, 1’39 alá érek.’
Hogy mekkora a különbség a 999RS és a gyári Ducati között? ‘Nem sok, ami a motorer?t illeti, de az F05 esetében sokkal jobban irányítható ez az er?, könnyebb, jobb vele menni. Reggel kicsúsztam, de az a kis baleset csak segített, hogy felmérjem, hol vannak a motor határai. Ha vasárnap jól sikerül elrajtolnom, bárkivel képes leszek meccselni.‘
A második rajtkocka Troy Corseré (Suzuki), majd Chris Vermeulen (Honda), James Toseland (Ducati). A további sorrend Pitt (Yamaha), Muggeridge (Honda), Haga (Yamaha) és a helyi sztár Max Neukirchner (Honda).
Legutóbbi hozzászólások