Épphogy tet? alá hozták és bejelentették a nagyvilágnak Vale Rossi újabb szezonját a Yamaha MotoGP csapatánál, máris kapkodjuk a fejünket – a jelenkor pilóta-ikonja ugyanis éles tesztelésen vesz részt ezen a héten Fioranóban, a Ferrari F1 f?hadiszállásán. Az olasz fenomén egy ízben – tavaly áprilisban – már ült a piros szín? autóban, akkor ígéretes körid?ket produkált a gyár tesztpályáján és úgy nyilatkozott, az csak a kezdet, az els? kóstoló volt.
Schumacher autójának vizsgálata közben, tavaly tavasszal
Nos, a második teszt alkalmával a Doktor már nem vendégfellép?, hanem valóban komolyan meccsel a stopperrel, a Forma-1-es kocsiban tapasztalható er?hatásokkal és persze önmagával. Ennek a menetnek most tétje van: kiderül, hogy tud-e megközelít?en olyan gyors lenni négy keréken, mint kett?n – ha igen, úgy nyer? lehet a száguldó cirkuszban is. Korábban már tudatta a nyilvánossággal, hogy még 2005-ben sort kerít a fioranói látogatásra – és mikor adódna erre jobb alkalom, mint két nappal az ?t még egy idényre a MotoGP-ben bebiztosító szerz?dés bejelentése után. Amely megállapodás egyébként megengedi neki a hasonló kalandokat – tehát nem elképzelhetetlen, hogy rövid id?n belül egy WRC raliautó volánja mögött is tiszteletét teszi a maestro.
Rossiban buzog a szabadságvágy, amióta csak eljött a Hondától; kell?képpen extravagáns figura ahhoz, hogy megjátssza az átszerz?dést a négykerek?ek közé. Volt már ilyen a sporttörténelemben : a nagy Giacomo Agostini a Formula Aurora osztályban is indult pilótai pályafutása végén, Mike Hailwood f?ként a Forma-2-ben volt eredményes, Max Biaggi is tesztelt az F3000-ben. Mindkét sportágban eleddig egyetlen embernek, az angol John Surtees-nek sikerült világbajnoki titulust szereznie : ? az 500cc-s (akkori király-) kategóriában az MV-vel nyert címet, majd 1964-ben a Ferrarival, már az autók között. Kis többlet, hogy Rossi már a 125cc, 250cc, 500cc és MotoGP osztályokban is diadalmaskodott. Ha ezek után a Forma-1-ben is a csúcsra ér, szerkeszt?ségünk köztéri szobor felállítását fogja kezdeményezni Budapesten. (motorinfo.hu, 2004. április 22.) |
Rossi nem szerz?dést keres a Ferrarinál 2007-re, hanem els?sorban választ a kérdésre: lehet-e nyerni ezzel az autóval, és ha igen, hogyan? Ha a kétnapos szeánsz pozitív eredményt hoz, igen megn? a nagy ugrás esélye.
A hétszeres gyorsasági-motoros és egyszeres F1 világbajnok John Surtees Rossiról: ‘Ha az els? teszteléseken nem tud versenyképes id?ket produkálni, akkor nincs értelme folytatni. Amit a Ferrarival csinált [2004.] áprilisban, az eléggé bíztató. Ami engem illet, az tartott meg a Forma-1-ben, hogy a második nagydíjamon már teljesen képben voltam’ (motorinfo.hu, 2004. november 10.) |
Beigazolódni látszik az is, hogy Valentino jöv?re kiválna a Gauloises szponzorsága alól, és saját támogatókkal teljesítené az évet. A ‘humánháttér’ maradna a mostani, vagyis Furusawa úr lenne az M1 fejlesztési felel?se, Burgess irányítaná a munkát a boxban, Davide Brivio pedig a csapatmenedzseri teend?ket látná el. További két Yamaha indulna még a következ? esztend? bajnokságában, a francia dohánygyár égisze alatt: az egyik pilóta Colin Edwards, a másikat a névadó szponzor választaná ki.
Eközben a Hervé Poncharal-féle Fortuna együttes a hírek szerint elhagyja a hangvillásokat, a rengeteg befektetett munka ellenére – a 250-es, Lorenzóval és a Honda RSW-vel fémjelzett szárnyat er?sítenék. Egy csapat tehát vélhet?en elt?nik a jöv? évi MotoGP-palettáról (ha csak Poncharalék nem társulnak be a Kawasakihoz, amely négy motor indítását fontolgatja 2006-ban).
Legutóbbi hozzászólások