Fék: ebben a tesztmotorban benne volt az ABS, ami csak poros-csúszós úton kezdett el m?ködni nálam. Száraz, tiszta úton észrevétlen maradt, nem kapcsolt be a szerkezet. Az els?, 310 mm-es duplatárcsa igen hatékonyan lassítja a több mint 250 kg-os Hondát, ennek ellenére még néha a hátsó féket is használtam rajta – amit egyébként soha nem szoktam – annyira nem siettem vele sehová.
Váz/futóm?: acél bölcs?vázhoz alumínium leng?villa csatlakozik, amelynek a rugózásáról két darab állítható Showa lengéscsillapító gondoskodik. Csak hogy nosztalgiázzunk egy kicsit 0210 . Az els? futóm? is állítható, így mindenki a saját súlyához és stílusához be tudja állítani.
Kezelhet?ség: nagyon könnyen motorozható ez a CB1300-as, a nagy súlyát csak kanyargós úton lehetett észrevenni, azt is csak ott, ahol még az aszfalt min?sége sem volt els? osztályú. Én jobban szeretem azokat a motorokat, amiken egy kicsit hasalósabb üléspozíciót kell felvenni, mert pontosabban lehet azokat irányítani, ezért ezen is magasnak találtam a kormányt ez kicsit. Inkább szériában úgy hoznám ki, mint ahogy az Endurane változat nézett ki a kiállításon.
Utascipelés: azt inkább mondja el állandó modellünk, Czene Melinda, aki mostantól a nagymotorok hátsó üléseit teszteli mögöttem.
Czene Melinda: „Már az els? pillantásra is gondoltam, hogy egy kényelmes motoron ülhetek majd, amit a menetpróba is igazolt. Ez és a Hornet volt a legkényelmesebb azok közül, amin eddig ültem, rugózása még az utast is aránylag kényelemben tartja, úgyhogy én élveztem a motorozást vele.” |
Összegzés: igazi túravadász! Minden porcikája azt sugallja, hogy hosszú távú kirándulásokra van kitalálva, de a mindennapokban is jó társa lehet a tulajdonosának. Az ára egy kicsit magas szerintem, de szerencsére – vagy sajnos – nem én vagyok az, aki ezeket a dolgokat eldönti.
Ha sokat túráznék nekem kéne, és még egy m?anyag alátétet is raknék a plexi alá, – amit ebb?l a példányból kifelejtettek – hogy ne zavarjon a kilométerek legy?résében a rezonáló hang.
Melindának a teszt idejére a Furytex kabátot a Quasimoto biztosította, az Alpinestars csizmát pedig az új forgalmazó a Mofo.
Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu
Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
|
üzleteiben.
|
M?szaki adatok |
Motor |
|
Motortípus: |
Vízh?tés?, négyhengeres négyütem? soros, katalizátorral |
Henger?rtartalom: |
1284 cm³ |
Furat x löket: |
78 × 67,2 mm |
Kompresszióviszony: |
9,6:1 |
Keverékképzés: |
PGM-DSFI befecskendezés |
Teljesítmény: |
85 kW (116 LE) @ 7500 1/min |
Forgatónyomaték: |
117 Nm @ 6000 1/min |
Gyújtás: |
Tranzisztoros |
Indítás: |
Elektromos |
Er?átvitel |
|
Sebességváltó: |
5 sebességes |
Szekunder hajtás: |
Lánc |
Váz és futóm? |
|
Els? felfüggesztés: |
Ø 43 mm teleszkópvilla |
Hátsó felfüggesztés: |
Leng?villa, két rugóstag |
Els? fék: |
Ø 310 mm dupla tárcsafék, négydugattyús féknyereg (opcionálisan ABS) |
Hátsó fék: |
Ø 256 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg (opcionálisan ABS) |
Els? kerék: |
17 × MT3.50 |
Hátsó kerék: |
17 × MT5.50 |
Els? gumi: |
120/70ZR17 (58W) |
Hátsó gumi: |
180/55ZR17 (73W) |
Méretek és tömeg |
|
H x Sz x M |
2220 × 790 × 1120 mm |
Tengelytáv: |
1515 mm |
Ülésmagasság: |
790 mm |
Szabadmagasság: |
130 mm |
Saját tömeg: |
234 kg |
Üzemanyagtank: |
21 l |
Kapcsolódó cikkeink |
Honda CB1300S |
Legutóbbi hozzászólások