Eleinte sokat használtam a hátsó féket, de túl er?s rajta, mindig leblokkolja a kereket, ezért inkább csak a sz?k kanyarok el?tt léptem rá, hogy kirakjam a fenekét, de azt is csak kuplung húzása közben. Kés?bb, mikor már megtaláltam a helyes íveket a pályán, próbáltam lendületb?l motorozni, amihez az er?s motorfék nagyon jól párosul. Nem húztam er?sen a fékkart, és lazán, er?lködés nélkül tudtam vele 20 köröket motorozni anélkül, hogy elfáradtam volna. Ha valaki most kezd krosszozni, ezt tudom ajánlani, hogy próbálja ki.
Kis edzésemnek az vetett véget, hogy a harmadik hosszabb menet végén fölállt egykerékre kigyorsításon, és közöm nem volt hozzá, hogy akár egy pillanatra is a fékpedálra tapossak, mert a lábaimmal próbáltam tartani valahogy az egyensúlyt. Szerencsére a motorfék megoldotta a problémát, és épségben tudtam elindulni vele hazafelé.
Tóth Ádám krosszversenyz?t kérdeztem, mert ? sokat motorozott ezzel a motorral, hogy milyen hibák fordultak vele el? ebben a szezonban. ‘Vannak még gyerekbetegségei ennek a 2004-es motornak, amit 2005-re már kijavítottak. Nekem el?fordult, hogy leszakadtak a szelepek, mert 13500-at forog a motor, amit mostanra 2000-el csökkentettek. Néha felforrt a víz, ami miatt most nagyobb h?t?t kap, és a futóm?ve is túl kemény volt a versenyzéshez. Ezek a szempontok viszont csak versenytempónál zavaróak, és tényleg javítanak rajta a 2005-ös szezonra.’ |
Mindenkinek tudnám ajánlani ezt a motort, aki szeretne ilyenkor télen is motorozni, mert olyan gyorsaságizó barátaim is kipróbálták pár kör erejéig, akik még soha nem mentek krosszmotorral, most pedig azon törik a fejüket, hogy vesznek egyet valahogy.
Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu
M?szaki adatok |
Motor típusa | négyütem?, egyhengeres vízh?téses |
Furat x löket | 77,0 x 53,6 mm |
Henger?rtartalom | 249 ccm |
S?rítési arány | 12,1:1 |
Gyújtás | Digitális (tranzisztoros) AC-CDI |
Indítás | Berúgókar |
Er?átvitel | öt sebességes, mechanikus |
Váz típusa | Dupla hídváz nagy szilárdságú acélból |
Villaszög / utánfutás | 26,5 fok / 110 mm |
Gumi elöl | 80/100-21 51M |
Gumi hátul | 100/90-19 57M |
Fék elöl | 250 mm-es szimpla tárcsa |
Fék hátul | 240 mm-es szimpla tárcsa |
Els? futóm? |
48 mm átmér?j?, állítható teleszkóp |
Hátsó futóm? |
Központi rugóstag |
Üzemanyagtartály | 7,5 liter |
Hosszúság | 2170 mm |
Szélesség | 1270 mm |
Magasság | 840 mm |
Tengelytáv | 1475 mm |
Ülésmagasság | 950 mm |
Önsúly | 92,5 kg |
Legutóbbi hozzászólások