EST. 2002

Yamaha YFM350 Raptor

Küls?: az els? szemrevételezés során gyönyör?nek ítéltük. A második után még mindig. És ahányszor ránéztem, ez így ment addig, amíg visszavittem. Az els? sárvéd? idom és a lámpák formája nagyon dögös kinézetet ad a kis Yamahának.

Motor: Ebbe a quadba az XT 350-es blokkját szerelték, ami a hirtelen gázadásokra néha meg-megtorpant. A karburátora nem gyorsító fúvókás, ezért fokozatosan kell adagolni a gázt, nem szabad hirtelen teljes gázt adni. Amíg megszokja a vezet?, addig zavaró egy kicsit, de nem használhatatlan. Amúgy lendületesen lehet haladni vele.

Váltó: 6+1 fokozat. A hátramenetet a tank jobb oldala alatt lehet kapcsolni egy kar hátrahúzásával, ha sikerrel jártunk és bevette a fokozatot, akkor a kormány közepén kigyulladó piros lámpa figyelmeztet arra, hogy hátramenetbe kapcsoltunk. A másik zöld lámpa felvillanása az üres fokozatot jelenti. A m?szerezettségnek ezzel vége is. A váltókar inkább félcip?s motorozásra volt beállítva, mert krosszcsizmában néha nehezemre esett alányúlni, és feljebb váltani egy fokozatot, amit egyébként precízen, halkan kapcsolt.

Yamaha YFM350 Raptor teszt

Futóm?: elöl két, hátul egy rugóstagra támaszkodik, 201 és 211 mm-es rugóuttal, amivel kisebb-nagyobb ugratásokat – bátorságtól függ?en – is be lehet vállalni.

Fék: ebben a kategóriában szinte mindegyik ATV-n így néznek ki. Elöl két, hátul egy tárcsa dolgozik. A használatuk ennél az igénybevételnél nem mutatott semmilyen hiányosságot, bár a motorfék is igen jól segít a lassításban. Parkolásnál kéziféket is használhatunk, hogy ne gurulhasson el.

Yamaha YFM350 Raptor teszt Yamaha YFM350 Raptor Yamaha YFM350 Raptor

Összegzés: személyes tapasztalatom az volt, hogy ezt a quadot kezd?knek és hobbistáknak találták ki. A teljesítménye pont annyi, amennyit egy halandó motoros még éppen ki tud hozni bel?le, de még ezzel is könny? kalandba keveredni, ha nem 100%-os a koncentráltságunk. A kezelhet?sége – ha már megszoktuk, hogy iszonyúan ráz – nagyon jó. A súlyának köszönhet?en nagyon precízen irányítható.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

M?szaki adatok  
Motor típusa egyhengeres, négyütem?, SOHC
Henger?rtartalom 348 ccm
Furat x löket 83 x 64,5 mm
S?rítés aránya 9,2:1
Karburátor Mikuni BSR 36
Indítás elektronikus (DC-CDI)
Tanktérfogat 9 l
Váltó 6 sebesség plusz hátramenet
   
Hossz 1770 mm
Szélesség 1095 mm
Magasság 1080 mm
Ülésmagasság 820 mm
Tengelytáv 1210 mm
Száraz tömeg 170 kg
Fék elöl hidraulius dupla tárcsa
Fék hátul hidraulius tárcsa
Gumik elöl 21 x 7-10
Gumik hátul 20 x 10-9
Kapcsolódó cikkeink
Yamaha YFM350
ugrás fel