EST. 2002

A Yamaha is az SBK-ban!

A pilóták fel?l még nincs hír, de Noriyuki Haga szinte
biztosan a hangvillásokkal tart, társa pedig Andrew Pitt lehet.

Valóban, már csak a hivatalos meger?sítés hiányzott: a Yamaha biztosan ott
lesz a 2005-ös WSBK-ban,
méghozzá európai leányvállalata és a Team Yamaha-Italia
(az egykori Belgarda együttes) közvetítésével. „A Yamaha Motor Europe
támogatását élvez? Yamaha Motor Italia csapat 2005-ben elhagyja a Supersport
világbajnokságot, hogy két pilótával kiálljon a Superbike világsorozatban” nyit
a kommüniké. A szöveg emlékeztet arra, hogy a márka 2000-ben szállt ki az SBK-ból
(abban az évben Haga révén másodikak lettek), és nyergelt át az YZR-M1 MotoGP
fejlesztésére, illetve a Supersport világsorozatban képviseltette magát: az
SS-ben 2001-t?l az idei évig minden szezonban az els? négy hely valamelyikén
sikerült zárni.

Hogy kik lesznek a visszatér? Yamaha versenyz?i, arról még nem szól a fáma.
Igaz, sokan tudni vélik, hogy a japán Haga lesz a formáció frontembere,
míg a másik motorra a Yamaha-Italia idén a Supersportban versenyzett emberei
közül pályázik valaki. Ezen logika mentén hárman is esélyesek, hiszen Jurgen
van den Goorbergh és Fabien Foret
mellé az utolsó nagydíjakra becsatlakozott
az öreg róka Andrew Pitt. Könnyen lehet, hogy ?, az SS ex-világbajnoka
és a Kawasaki MotoGP-csapatának egykori oszlopos tagja lesz a befutó.

A Yamaha 1988-ban tört be a Superbike-ba, és Fabrizio Pirovano révén
egyb?l sikerült megszerezni a második helyet a végelszámolásnál. „Piro” rendre
az els? ötbe hozta magát és a csapatot, 1994-ben azonban befejezte, és eljöttek
a sz?k esztend?k. Egy texasi fiatalember, bizonyos Colin Edwards adott reményt
a hangvillásoknak, kilencszer dobogóra állva (ám egyszer sem gy?zve) ’96-ban.
Ugyanebben a szezonban debütált egy japán fiatalember, bizonyos Noriyuki Haga
is: jóformán senki sem vette észre, a 22. helyen zárta az évet.

A Haga-éra 1998-ban vette kezdetét, mikor Edwards a Hondához igazolt,
Scott Russell, a másik csapattag pedig komoly mélypontra jutott. A Yamaha csak
egy emberre számíthatott, aki ezt öt futamgy?zelemmel hálálta meg. ’99 is jó 
év volt, de 2000-ben sikerült igazán versenyképessé válnia a Haga-Yamaha együttm?ködésnek:
a japán második lett a bajnokságban, és gy?zelmi reményekkel indult volna neki
a következ? évadnak, ha a márka nem jelenti be a hivatalos kivonulást az SBK-ból.

Nos, ami 2001-ben technikai okok miatt nem sikerülhetett, az bejöhet négy
év elteltével: Noriyuki Haga 99%, hogy Yamaha-színekben t?nik fel a 2005-ös
rajtrácsokon.

ugrás fel