Senki sem tudja, hogy ki és mikor kezdte el, de m?ködik. És mindenki tud róla.
Nem kell neki nagyobb hírverés, hogy a motoros társadalom apraja és nagyja minden
hónap els? szombatján a délutáni órákban ne keveredne el valahogy a citadellához.
Van aki nem szereti, s?t, van aki kifejezetten utálja, de mégis hónapról hónapra
több száz motoros gy?lik össze. És talán nincs is olyan motoros, aki legalább
egyszer ne vet?dött volna fel ide….
Ez a mostani sem kezd?dött másképpen, mint a többi. Pár motoros barátommal
összefutottunk egy el?re jól kiválasztott helyen, hogy közösen guruljunk fel
a Citadellához. Az alaphangulatot a jó id?, a gyros és egymás szekálása már
kell?en megteremtette az ilyen bulihoz. Aztán eljött az id?. Az utolsó motoros
is befutott a tankolásából, így nekilódultunk a város forgatagában bevenni a
Gellért hegyet.
Az utolsó lámpát is elhagytuk, amikor a Gellért hegy tövében tanyázó motorosok
nemzetközi jelzést használva a tudomásunkra hozták, hogy hát rend?rveszély van.
Nem is tudom, hogy miért, de megálltunk. Pillanatok alatt eldöntöttük, hogy
nincs mit?l félnünk, így tovább vettük utunkat. Az els? igazi megdöbbenés a
Citadellához felvezet? utolsó keresztez?désnél ért minket. Rend?r hegyek. Hmmm…
na és kit érdekel?! Gyerünk tovább!!! De pár méter múlva már nem volt merre
menni. Kordonnal le van zárva minden?! De mi van itt?! Talán eltévesztettük
a napot vagy valami delegáció van éppen fent?! Ezek sem egyeztettek velünk –
gondoltam magamban – és ezzel az er?vel gyerünk lefele.
De ez sem ment. A rend?rök rögtön megállítottak és jött a szokásos igazoltatás.
Még talán ezzel sem lett volna semmi baj, de amikor 2-3 rend?r darabonként videóra
veszik a motorokat, kezdett gyanús lenni a dolog! A szokásos "felírlak
a kék jegyzetfüzetembe" m?soron mindenki szépen részt is vett. Közben jöttek/mentek
a motorok, a videókazin meg csak fogyott a még hátralév? id?. Fentr?l lassan
jöttek le a motorok, egyesével, ki másodszor, ki pedig harmadszor is a "felírlak
a kék jegyzetfüzetembe" m?sor részvev?jeként az említett 200 méteres szakaszon.
Aztán a kezdeti lelkesedés a rend?rök részér?l lankadni látszott, hisz lassan
már csak az önként jelentkez?ket vették fel a feketelistára. Hisz ?k is csak
egy parancsot teljesítettek. ?k sem, és mi sem értettük, hogy valójában mi is
folyik itt. ?k végezték a parancsba kapott utasításokat, mi pedig próbáltuk
az egészet valami rossz tréfának felfogni.
Közben persze a készenlétiek, kettes alakzatban masíroztak föl, s alá, ezzel
is gondolom a helyzet komolyságát akarták bizonyítani. Bár az a több mint 100
rend?r és a temérdek rend?rautó, busz, teherautó nem hiányzott sehol máshol
a városban?! Talán ennek örülhetnénk is. Hiszen akkor a közbiztonság már olyan
jó, hogy a motorosok havi egy összeröffenése a legnagyobb budapesti probléma!!!
Bár céljukat félig meddig elérték. Kicsit szétszéledt a társaság. Lefelé tartva
több lámpánál rend?rökbe botlottunk és érdekes módon mindnél volt videókamera!
Bár a motorosok nagy része "jó munkásember", lehet, hogy kereshetnénk
egy pár forintot az országnak! A következ? alkalom helyszínét áttehetnénk a
a Teve utcai székház parkolójába, igy megspórolva a kivonulás költségét az országnak
és a BRFK-nak. 100-200 rend?r, hozzá autó, busz, teherautó…. Tuti nem kis költség.
És ha elfogadnák, megcsinálnánk a videofelvételt is, kitöltjük a "felírlak
a kék jegyzetfüzetembe" papírokat és leadjuk a portára a rend?rf?kapitány
nevére.
És hogy lesz-e folytatás?! Mi lesz a következ? alkalommal?! Talán senki sem
tudja még… de azt hiszem, sokan újra ott leszünk…
Ago
www.agosport.hu
ui: a rend kedvéért, ha a rend?rségnek további kérdése lenne hozzám a cikkel
kapcsolatban, vagy esetleg valami féle 1:1-es meccset szeretnének, nehogy adósom
maradjanak… a motorom rendszáma: AGO-001, Kawasaki ZX-9R.. de ha segít, Kovács
J. f?törzs kék jegyzettömbjében az els? ezzel kapcsolatos bejegyzés vagyok!!!
Legutóbbi hozzászólások