EST. 2002

Kawasaki VN 1500 Drifter

Technika

VN1500-nál használt motor jól kifejezi azt, amit a távol-keleti technológia
a turisztikai motorokkal szembeni hozzáállásáról el lehet mondani – ultramodern
megoldások találkoznak a letisztult vonalvezetéssel, és mindenek el?tt a nagyon
klasszikus küls?vel.

A motor borítása a motorozás hajnalára emlékeztet? mechanikai sémákra emlékeztet

A hengerek V-alakban való elhelyezése ‘kötelez?’ a customok esetében.
A fekete festék alatt viszont egy négyszelepes motorszív található. A löket
és furat aránya (102 x 90 mm) határozottan nagyon kocka, míg a motor lelkét
megadó rázkódásokat ellen-vezérm?tengely tompítja.

A légsz?r?k, melyek a pillangószelepek fölött találhatók.

Az, ami az els?dleges er?átvitel fedelének t?nik, a bal oldalon, valójában
a generátort és a kúppárt rejti, a váltó végz?désénél, ahonnan a motor váltótengelye
következik. A túloldalon egy egyszer?sége miatt kevésbé leny?göz? els?dleges,
fogas er?átvitelt találhatunk, továbbá egy hidraulikus vezérlés?, multi-tárcsás
kuplungot. A váltó, a tisztább hagyománnyal és az oldalsó fedelekkel dicsekv?
megoldással ellentétben, nem különálló, hanem egy blokkban található.

Mintha nem lenne elég, a kerek és csillógó légsz?r?k mögött a leveg?ellátás
(árulás!) pillangószelepei találhatók, illetve az elektronikus gyújtóblokk.
Ezek hatása a végletesen precíz üzemképességben jelentkezik, melynek hatására
a motor könnyebben vezethet?, kevesebb karbantartási m?velet igényel, és károsanyag-kibocsátása
is kedvez?bbé válik.

Motor: négyütem?, kéthengeres, 55°-ban elhelyezett V- motor, folyadékh?téses,
Löket x Furat 102 x 90 mm, lökettérfogat 1470 cc, s?rítési arény 9,0:1; egy
vezérm?tengelyes elosztás, 4 szelep hengerenként; er?ltetett, nedves-karteres
olajozás.

Üzemanyagellátás: elektromos, injektoros; digitális, elektronikus gyújtás;
19 literes üzemanyagtartály.

Er?átvitel: fogas els?dleges; olajf?rd?s, multitárcsás kuplung; 5 sebességes
váltó; vezérm?tengelyes végs? er?átvitel.

Váz: dupla bölcs?s acélváz.

Felfüggesztések: hagyományos villa el?l, 41 mm-es csövekkel, 150 mm-es
úttal; acélcsöves villa, dupla, állítható rugózású teleszkópos hátsó felfüggesztés,
100 mm-es úttal.

Kerekek: küll?s els? kerék, 130/90-16′ 67H gumival; küll?s hátsó
kerék, 150/80-B16′ 71H gumival.

Fékek: els?: egy db. 30mm-es tárcsa, dupla dugattyús nyereggel, hátsó:
270 mm -es tárcsa, kétdugattyús nyereggel.

Méretek és tömeg: tengelytáv 1655 mm, hossz 2545 mm, szélesség 980 mm,
ülésmagasság 730 mm. Záraz tömeg: több mint 305 kg.

Teljesítmény: 64 CV 4700-as fordulatszámon. Nyomaték 11,3 kgm 2600-as
fordulatszámon. Max. Seb. 184 km/h.

ugrás fel