Az úton
Miután egy mosógép-töltésre való pólót átizzadtunk, felülünk a BR500 CR nyergébe.
A motor élettere természetesen nem a versenypálya, bizonyára nem is az autópálya,
nem kenyere az offroad sem, és a város … hát, nem igazán arról a motorról van
szó, amellyel így bánhatunk. Összefoglalva, azért azon kívül, hogy fényesre
sikálva a bár elé állíthatjuk, van még néhány öröm, amellyel kecsegtet a Borile.
Künny?, vékony, fürge, és nagyon jól viselkeldik a kanyarban
Ha eltekintünk az igen specializált supermotardoktól, viselkedésre leginkább
az MZ Baghira és a BMW Scarver hasonlítható vele össze. Bár árban körülbelül
a felére taksálhatók a borile árának, és mindkett? egyenrangú riválisnak mondhatók,
még ha forduláskor egy kicsit durvábban reagálnak is. Ez nem jelenti azt, hogy
a B500 semlegesen viselkedne, hiszen nem nehéz túlkormányzott helyzetben találni
magunkat bed?léskor, f?leg miel?tt mélyebb ismeretséget kötöttünk volna a járgánnyal.
A papíron igen furcsán mutató kormány, a gyakorlatban igen jó megoldásnak bizonyul:
a motor még fékezés közben is igen stabil. A rugózás viszont valóban túlságosan
keményre sikerült, f?leg az elüls? villa esetében, annyira, hogy kanyarban még
a chattering is el?fordult, az els? kerék ugrálása.
A fékez?-berendezések a megfelel?ek, pont a motornak valók, a szokásos hibák
valószín?leg amiatt maradnak el, hogy csak egy féktárcsát helyeztek el?re.
Váz építési módja, anyaga |
Db/A
|
Rugóút el?l/hátul, mm |
130/145
|
Villaszög, fok |
26.5 fok
|
Tengelytáv, mm |
1380
|
Fékek el?l/hátul |
315/220 tárcsa
|
Gumiabroncs el?l |
120/70 ZR17
|
Gumiabroncs hátul |
150/70-ZR17
|
Tank/tartalék, liter |
8.5
|
Végsebesség, km/h |
170
|
Ülésmagasság, mm |
810
|
Saját tömeg, kg |
104
|
Lökettérfogat cm3 |
505
|
Teljesítmény LE |
50+
|
Építési mód 1, hengerszám |
1
|
2 ütem?/ 4 ütem? |
4
|
Gázvezérlés/szelepek hengerenként |
DOHC ,4
|
Furat/löket, mm |
87×82
|
Karburátorok száma, torokátmér?, mm |
1 karburátor
|
Indítás |
Berugó
|
Sebességek száma |
5
|
Hátsókerék-hajtás |
Lánc
|
Legutóbbi hozzászólások